کد خبر 49742
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰

مرجع تقليد شيعيان خواستار تقويت حوزه‌هاي علميه اهل سنت شد و اين مهم را در رشد و بالندگي علمي و وحدت بين شيعه و سني موثر دانست.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، آيت‌الله العظمي عبدالله جوادي آملي بعد از ظهر سه‌شنبه در ديدار حجت‌الاسلام اسکندري رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم و تعدادي از ائمه جماعات و علماي اهل سنت کردستان اظهار داشت: حوزه‌هاي علميه که تقويت شوند رشد و بالندگي علمي و هماهنگي و توافق ملت‌ها آسان‌تر مي‌شود، يعني دو دانشمند بهتر کنار هم مي‌آيند تا دو غيردانشمند.

وي اضافه کرد: در حوزه وقتي تفسير بحث مي‌شود، همان طوري که از "شيخ طوسي" و "اميراسلام" نقل مي‌کنيم از "کشاف زمخشري" و تفسير کبير "فخر رازي" هم نقل مي‌کنيم و اين استفاده کردن از علوم يکديگر باعث احترام گذاشتن به مباني و افکار است.

استاد برجسته حوزه علميه تأکيد کرد: وقتي علم مطرح شد و عالمان دين سخنگوي مردم شدند، ايجاد وحدت هم آسان‌تر است و هم محترم‌تر.

وي در پايان اين ديدار خطاب به ائمه جماعات و علماي اهل سنت گفت: اميدواريم سعي و کوشش شما، چه در کردستان که مرزداران کشور هستيد و چه در ضيافت نوراني کريمه اهل بيت(س) مقبول پروردگار باشد و ان شاء الله با ره توشه فراواني اين سفر پربرکت را پشت سر بگذاريد و وقتي وارد منطقه خودتان مي‌شويد، آگاهانه‌تر و خردمندانه‌تر، هم حوزه‌هاي علميه‌اتان را تقويت کنيد و هم جامعه بزرگوار سنندج را با اهداف والاي نظام اسلامي آشناتر بفرمائيد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام عباس اسکندري رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گزارشي از فعاليت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي در راستاي همگرايي بيشتر اهل سنت و شيعيان به وي‍ژه برگزاري دوره‌هاي مختلف آموزشي براي آگاه‌سازي برادران اهل سنت با اهداف شيطاني فرقه‌هاي انحرافي ارائه کرد.

همچنين ماموستا ملا اقبال بهمني مشاور رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان کردستان در امور اهل سنت گزارشي از پايداري و پايمردي برادران اهل سنت در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي و ايستادگي آنها در برابر توطئه‌هاي دشمنان ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس