رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بودجه‌های‌ فرهنگی روی ترویج نماز متمرکز شود.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسن قرائتی در ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به وضعیت نماز اظهار داشت: هیچ عبادتی مثل نماز نیست و بر اقامه آن تاکید شده، روزی 5 نوبت اذان و در هر اذان 6 بار تکرار کلمه «حیّ» یعنی 30 بار بر شتاب ورزیدن به اقامه نماز تاکید شده است.

وی افزود: چرا برخی شهرک‌ها مسجد ندارند، باید برای این کار یک نفر در حد معاون استاندار یا فرماندار انتخاب شود که تنها وظیفه ساخت مسجد داشته باشد و مسئولیت دیگری نداشته باشد و گرنه این گونه جلسات خروجی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: کسی تعیین شود که تمام وقت برای این مسئله وقت گذارد و گرنه با رایزنی این مشکل حل نمی‎شود، باید برای حل این مشکل زمان تعیین شود، یک بسیج لازم است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: هر چه بودجه فرهنگی دارید بر روی نمار متمرکز کنید، شهرداری هرچه بودجه فرهنگی دارد بر روی نماز بگذارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اجلاس استانی نماز در هر استان برگزار شده، روحانی ادارات موظفند هفته‌ای 2 روز به مدارس رفته و میان دانش آموزان حضور یابند.

وی بیان کرد: شهرداری به تابلوهای شهری اهمیت داده و چند تابلو در رابطه با نماز در شهر نصب کند، ایران کشوری شیعه است و مظاهر آن باید در شهرها دیده شود، باید نماز را پرمحتوا بخوانیم.

وی افزود: هر کس بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا کرده و برعکس اگر نخواهد بهانه‌اش را پیدا می‌کند، باید تصمیم بگیریم و یک تحول و عزم و جزم می‌خواهد، هر کاری می‌کنید مشکلات را حل کنید، گاهی اوقات اساتید ما هم درباره نماز توجیه نیستند.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: قانون و بودجه را برای امر نماز خلق کنید و اگر بخواهید مسئله و مشکلات بر سر راه اقامه نماز را حل کنید می‌توانید، همه تصمیم بگیرید پرچم دار نماز باشید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    1 0
    کاملا درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس