رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت:معاون سیاسی وزیرکشور برای دفاع از بررسی فوری لایحه شفاف‌سازی منابع مالی نامزدهای انتخابات درجلسه دیروز حضور یافت اما هیات رئیسه این لایحه را اعلام وصول نکرد.

به گزارش مشرق، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و سیاست خارجی گفت: معاون سیاسی وزیر کشور روز دوشنبه برای دفاع از دو فوریت بررسی لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها در صحن علنی حضور یافته بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه هیات رئیسه این لایحه را اعلام وصول نکرد، زیرا طرح‌ها و لوایح دو فوریتی دیگر نیز در نوبت بررسی صحن قرار دارد.

وی از تلاش تعدادی از نمایندگان برای جمع‌آوری امضا جهت بررسی اولویت‌دار این لایحه خبر داد و گفت: امروز در خصوص این لایحه و لزوم بررسی فوری آن در مجلس با آقای لاریجانی رئیس مجلس جلسه دارد.

لایحه شفاف‌سازی منابع مالی نامزدها مانع از شکل‌گیری شبکه‌های فساد در انتخابات

همچنین اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت این لایحه، گفت: این لایحه دو فوریتی کمک مهمی به شفافیت فعالیت‌های انتخاباتی و جلوگیری از شبکه‌های فساد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: شبکه‌های فساد به صورت سیستمی در دوران انتخابات از طریق رانت و یا تامین مالی نامزدها، تعهداتی را بعد از انتخاب شدن نامزدها برای آنها ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با تصویب لایحه شفاف‌‌سازی منابع مالی انتخابات، رویکرد خوبی برای شفاف شدن انتخابات آغاز شده است، اما باید در راستای جلوگیری از استفاده نامزدها از رانت قدرت نیز فکری اندیشیده شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس