کد خبر 496413
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه قیمت تمام شده تولید هر متر مکعب آب نزدیک به ۱۵۰۰ تومان است، گفت: در خشکسالی اخیر کارکرد سدسازی ها مورد هجمه قرار گرفت.

به گزارش مشرق ، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو ظهر امروز در کارگاه آموزشی آب و رسانه با بیان اینکه برخی می گویند آیا باید سد بسازیم یا خیر؟ گفت: تا دیروز که خشکسالی بود، سدسازی‌ها مورد هجمه شدید قرار داشت و می گفتند پس نتیجه این همه سدسازی بی خاصیت برای چه بود؟

قائم مقام وزیر نیرو اظهارداشت: وقتی هم که در ایلام سیل آمد، با ما تماس می‌گرفتند و می‌گفتند چرا در این منطقه از کشور سد نساختید که بتواند جلوی سیلاب را بگیرد؟ همچنین این مباحث مطرح است که آیا قیمت آب بالاخره باید افزایش یابد یا خیر؟

محمودی خاطرنشان کرد: در این زمینه برخی می‌گویند چرا مردم را اذیت می کنید و قیمت آب را بالا می برید اما واقعیت چیست؟ آیا به روزرسانی تاسیسات و نگهداری آنها نیاز به پول ندارد؟

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: در حال حاضر قیمت آب با یک سوم قیمت واقعی فروخته می شود و وزارت نیرو درآمد دیگری نیز ندارد که بتواند این کسری را جبران کند؛ بنابراین آیا می توان با ارقام فعلی تعرفه در بخش آب کار کرد؟

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باید هزینه های سربار کم و مدیریت اعمال شود. امسال که تعرفه های آب را تغییر دادیم، میانگین ۱۲.۵ درصد و در برخی موارد تا ۳۵ درصد به قیمت آب افزوده شد، یعنی اینکه به عنوان مثال اگر قیمت هر متر مکعب آب ۳۲۰ تومان بود، با این افزایش به ۳۷۰ تومان می رسد اما قیمت تولید هر متر مکعب آب در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰۰ تومان است.

محمودی درباره احتمال بروز آلودگی در آب گفت: باید نیترات آب کنترل شود و راهکار آن نیز سرمایه گذاری و صرف بودجه است، همچنین وقتی سد ماملو با هزینه بالا ساخته شد، این سئوال مطرح است که آیا نیاز به تاسیسات در بالادست سد داریم یا خیر؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس