کد خبر 496028
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انهدام 55 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان خبر داد و گفت: امسال 35 هزار و 948 عدد قرص غیرمجاز و روانگردان در همدان کشف شد.

به گزارش مشرق، هادی قزوینه‌ای رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: در راستای مبارزه با عرضه کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر، اماکن مخروبه و محل‌های بلاتکلیف محلی در سطح استان همدان به تعداد 75 نقطه شناسایی شده است که باید توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ساماندهی شود.

وی با اشاره کشفیات انجام شده در حوزه مواد مخدر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 903 کیلو و 580 گرم انواع مواد مخدر کشف شده است که به نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تصریح کرد: در این راستا 2 هزار و 309 کیلو و 403 گرم ماده مخدر از نوع تریاک با رشد 18 درصدی، 93 کیلو و 348 گرم ماده مخدر از نوع هروئین و کراک با 43 درصد رشد کشف شده است.

وی از کاهش 80 درصدی کشف ماده مخدر از نوع حشیش در همدان خبر داد و افزود: امسال 51 کیلو و 735 گرم ماده مخدر از نوع شیشه با 306 درصد افزایش کشف شده است.

قزوینه‌ای عنوان کرد: در راستای کشفیات مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر 5 هزار و 893 نفر دستگیر شدند که رشد 7 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی از انهدام 55 باند تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان همدان خبر داد و گفت: 455 طرح پاکسازی به منظور جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر اجرا شده است که 14 درصد افزایش عملکرد گزارش شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: محورهای استان همدان به لحاظ جغرافیایی محل تردد قاچاقچیان و باندهای مواد مخدر است در این راستا 298 مورد طرح کنترل محورهای مواصلاتی اجرا شده است.

وی افزود: براساس اعلام ممنوعیت عرضه قرص متادون و شربت متادون در بازار توسط دانشگاه علوم پزشکی، مقابله با این نوع مواد مخدر نیز در دستور کار قرار گرفته است در این راستا امسال 35 هزار و 948 عدد قرص غیرمجاز و روانگردان با 173 درصد رشد کشف شده است.

قزوینه‌ای همچنین از اجرای 5 هزار و 547 مورد عملیات مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها 138 دستگاه وسیله نقلیه توقیف و 14 قبضه اسلحه کشف شد.

وی با اشاره افزایش گرایش دانشجویان به مصرف روانگردان‌ها اظهار داشت: بین دانشجویان و دانش‌آموزان باورهای غلطی مبنی بر افزایش سطح هوشیاری و
بیداری با استعمال موادمخدر رایج شده است که ناشی از ضعف آگاهی از عوارض سوء مصرف است که باید آگاهی‌بخشی، سطح دانش آنها را افزایش داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه در تفرجگاه‌ها و اماکن پرتردد مشکل خاصی از نظر حضور معتادان متجاهر وجود ندارد، افزود: اکثر این معتادان به حاشیه شهر سوق داده شدند که با اجرای طرح این افراد به مراکز ماده 16 منتقل می‌شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس