استاندار بصره در بازدید از مرز شلمچه گفت: برای آسان شدن روند تردد زائران، یک دفتر نمایندگی صدور روادید در خرمشهر و یک نمایندگی در سوسنگرد مستقر شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد عطرچیان درباره وضعیت مراجعه مسافران به پایانه‌های مرزی برای سفر به عتبات عالیات گفت: هرچه به ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم به این آمار افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از مرزهای مهران در استان ایلام ، شلمچه و چذابه در استان خوزستان به عراق می‌روند، ادامه داد: ‌البته آمار تردد از مرز مهران نسبت به دو مرز دیگر بیشتر است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: فقط کسانی می‌توانند از مرز خارج شوند که گذرنامه و ویزا داشته باشند.

عطرچیان درباره اثر سیل اخیر ایلام بر حجم مسافران عبوری از مرز مهران اظهار کرد: سیل خساراتی در استان ایلام وارد کرد اما راه منتهی به مرز مهران باز است و مشکلی برای تردد زائران حسینی وجود ندارد.

برقراری  امنیت زائران اربعین

فرماندار کربلا گفت: امنیت زائران اربعین با دور کردن داعش برقرار است.

حسین منکوشی،  در دیدار با مدیران شهرداری مشهد افزود: داعش تا 60 کیلومتری کربلا دور رانده شده وامنیت زائران اربعین حسینی برقرار است.او گفت : همکاری شهرداری کربلا با شهرداری مشهد باعث بهبود خدمت‌رسانی به زائران خواهد شد که ما هر ساله شاهد کمک‌های دوستانه ایران به کربلا هستیم.

فرماندار کربلا افزود: از افتخارات ما مقاومت ضد مقامات آمریکا است که آنها را از کشور خود بیرون کردیم؛ تروریست‌های داعش قرار بود به بغداد حمله کنند که اگر کمک ایران نبود به یقین بغداد سقوط می‌کرد.


حسین منکوشی تصریح کرد: امروز ایران و عراق به صورت متحد علیه داعش می‌جنگند و نیروهای عراقی با مشاوره سردار قاسم سلیمانی در حال آزادسازی شهرهای مختلف هستند.

اوگفت: با درایت رهبر انقلاب، رشد شیعه در منطقه سرعت گرفته و حمایت رهبر ایران از شیعیان عراق برای ما باعث افتخار است.

تمهیدات عراق برای آسان سازی تردد زائران اربعین

عراق دفاتر صدور ویزا و گیتهای عبور از مرز را افزایش داد.

استاندار بصره در بازدید از مرز شلمچه گفت: برای آسان شدن روند تردد زائران، یک دفتر نمایندگی صدور روادید در خرمشهر و یک نمایندگی در سوسنگرد مستقر شد.

ماجدمهدی النصراوی گفت: پارسال گیت های ورودی و خروجی مرز دو کشور پاسخگوی شمار بالای زائران ایرانی نبود اما امسال با تدابیر اتخاذ شده گیت های ورود به خاک عراق، به دو برابر افزایش یافت.

استاندار بصره افزود: مسیر حرکت زائران ایرانی و عراق در استان بصره از سوی فرماندهی انتظامی بصره ایمن سازی شده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

مرز بین المللی شلمچه و چذابه از مبادی تردد زائران به عتبات عالیات است و پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این دو مرز به کاروان پیاده اربعین بپیوندند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس