متن کامل لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی منتشر شد.

به گزارش مشرق، متن کامل لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی منتشر شد که به شرح ذیل است:

ماده1- منابع نقدی و غیرنقدی مجاز برای هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شوریا اسلامی و شوراهای اسلامی، منحصراً شامل موارد زیر است:

الف) دارایی شخصی داوطلب.

ب)کمک‌های مستقیم احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای مجوز معتبر.

پ)کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی.

ت) منابع و امکانات عمومی که مطابق قانون استفاده

تبصره- ارزش ریالی منابع غیرنقدی موضوع این ماده و اجاره‌بهای سایر امکانات توسط نماینده مالی دواطلب انتخاباتی موضوع ماده (4) این قانون تقویم و در سرجمع هزینه‌ها لحاظ می‌شود.

ماده2-تأمین منابع از سایر محل‌ها از جمله موارد زیر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ممنوع است:

الف. هرگونه کمک بیگانگان اعم از دولت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی.

ب. استفاده از منابع نامشروع از جمله منابع ناشی از جرایم سازمان یافته،‌قاچاق و مواد مخدر در پولشویی.

پ.کمک‌های دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی،‌ مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به هر نحو و به هر مقدار از بودجه عمومی دولت و شهرداری‌ها استفاده می‌کنند، به جز موارد بند (ت) ماده (1).

تبصره: کمک‌های موضوع بند (پ) ماده (1)، صرفاً از محل منابع قانونی ممنوع نشده در این ماده و تنها رد صورت اطلاع و اجازه داوطلب انتخاباتی مجاز است.

ماده 3- هزینه انتخاباتی ه ردواطلب صرفاً شامل موارد زیر است:

الف- هزینه‌های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات و اجاره‌بهای آن و هزینه‌های حمل و نقل مربوط.

ب-هزینه‌های برپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی

پ- هزینه‌های تبلیغات مجاز در رسانه‌ها و سایر تبلیغات مجاز.

ت- هزینه و حق الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی در فعالیت‌های انتخابتی

تبصره-سایر هزینه‌ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده از جمله ارایه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد توسط داوطلب یا از طرف وی ممنوع است و فرماندری‌ها موظفند در صورت مشاهده، برای رفع اثر به داوطلب تذکر دهند و در صورت عدم ترتیب اثر، ضمن اعلام به هیأت‌های اجرایی از انجام آن جلوگیری به عمل آورند.

ماده4- هر داوطلب موظف است حسابی ر ابه عنوان تنها محل واریزع برداشت و نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی هزینه‌های انتخبااتی، افتتاح نماید و همزمان با نثبت نام، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک در این خصوص و نیز نام و مشخصات یک نفر را به عنوان نماینده مالی خود به مرجع ثبت نام ارایه دهد.

تبصره-بررسی حساب موضوع این ماده، توسط مسئولان رسیدگی کننده مجاز است و رسیدگی به این حساب مشمول الزام به رعایت مقررات مربوط به محرمانه بودن اطلاعات شخصی نیست.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس