کد خبر 494700
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته 70 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است، از رشد 12 درصدی چاپ کتاب در حوزه دین خبر داد.

 به گزارش مشرق، علی جنتی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌ گرگانی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد دارای مسئولیتی خطیر است، گفت: تلاش کردیم از نیروهایی استفاده کنیم که هم سواد حوزوی داشته و هم سابقه اجرایی داشته باشند و از طلاب فاضل که مدیریت خوبی داشته‌اند نیز بهره گرفته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت ارشاد سعی کرده است که نقشه راه داشته باشد، افزود: در حوزه کتاب در کشور سالانه 70 هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که نیمی از آن چاپ نخست است و در چاپ کتب حوزه دین شاهد رشد 12 درصدی بوده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در خصوص چاپ کتب تصریح کرد: 27 نفر از شخصیت‌های برجسته بر محتوای کتب نظارت دارند و جلوی انتشار برخی از رمان‌ها با محتواهای خاص، کتاب‌هایی با مضامین الحادی، کتاب‌های مغایر با امنیت کشور و ... گرفته شده و غیرمجاز اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اضافه کرد: در این معاونت به انتشار قرآن توجه ویژه‌ای صورت گرفته و همچنین 2 هزار موسسه قرآنی زیرپوشش این معاونت فعالیت می‌کنند.

جنتی با اشاره به اینکه دولت اعتقادی به آزادی مطبوعات دارد گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات مجموعه‌ای فراقوه‌ای است و از نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این هیئت حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص صدور مجور نشریات و سایت‌های خبری اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است بیان کرد: 2 هزار سایت خبری بدون مجوز فعال هستند که بعضا نسبت به انتشار مطالب و اخبار جعلی اقدام می‌کنند که در تلاش هستیم این سایت‌ها را ساماندهی کرده و شناسنامه‌دار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در حوزه فیلم‌های سینمایی به دنبال این هستیم که روند را اصلاح کنیم بیان کرد: یکی از بخش‌ها فیلم‌های فاخر است که از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به فیلم محمد(ص) بیان کرد: مقام معظم رهبری متن فیلم‌نامه را قرائت کردند و نخستین نفری بودند که فیلم را تماشا کردند. این قسمت اول فیلم است که از ولادت تا 14 سالگی حضرت را به تصویر کشیده است و قسمت‌های دیگر زندگی پیامبر نیز به تصویر کشیده خواهد شد.

جنتی در خصوص فیلم رستاخیز بیان کرد: این فیلم اصلاحاتی داشته که انجام شده است ولی چون مراجع بزرگوار تاکید داشتند که چهره حضرت ابوالفضل(ع) یا حضرت علی(ع) اکبر به تصویر کشیده نشود اجازه اکران داده نشده است.

وی با اشاره به وجود برخی از کتاب‌های نامناسب در بازار بیان کرد: برخی از این کتاب‌ها در افغانستان و یا باکو منتشر شده و برخی از کتاب‌ها نیز به صورت زیرمیزی به چاپ رسیده است و وزارت ارشاد در خصوص قاچاق کتاب و چاپ زیرمیزی کتاب‌ها برخورد کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به هیچ وجه اجازه تک خوانی را به زنان نداده‌ایم بیان کرد: مطالب مطرح شده در این خصوص کذب است و برخی‌ها به دنبال این هستند که با دروغ ذهن افراد را مشوش کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس