کد خبر 494545
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد در دو سال گذشته دستکم سیصد و سی زندانی بر اثر شکنجه و شرایط بد نگهداری، در زندان های مصر کشته شده اند .

به گزارش مشرق، این سازمان اعلام کرد330 زندانی مصری در زندان های این کشور از ژوئن سال 2013 میلادی (از زمان برکناری حسنی مبارک  از قدرت ) براثر شکنجه جان باخته اند که از این تعداد 10 زندانی در ماه اکتبر گذشته در زندان های مصر کشته شده اند.
در همین ارتباط سلمی اشرف مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر گفت شمار زندانیانی که در زندان های مصر جان خود را از دست می دهند در حال افزایش است و این سازمان نمی تواند آمار همه کشته را تهیه و ثبت کند.
وی خاطر نشان کرد اکثر زندانیان کشته شده به سبب شکنجه و یا ارائه نشدن خدمات درمانی و پزشکی جان خود را از دست داده اند و در این میان شخصیت ها و فعالان سیاسی بیشترین تعداد را از ان خود کرده اند .اشرف تاکید کرد همچنان امکان بازداشت های غیرقانونی در پادگان ها و مراکز امنیتی مصر وجود دارد و حتی خانه هایی برای بازداشت در مصر وجود دارد.
وی گفت موارد ناپدید شدن در این کشور اخیرا افزایش یافته است و در سه ماه گذشته ناپدید شدن دستکم 215 نفر و مرگ چند زندانی سیاسی براثر وصل کردن برق به بدنشان،آویزان کردن آنها از دستان ،حبس انفرادی، محرومیت از غذا ، بریدن زبان و دیگر روش ها را در مصر ثبت کرده ایم.اشرف گفت شکنجه زندانیان سیاسی در مصر به شکل برنامه ریزی شده است و این افراد را به قصد مرگ شکنجه می کنند
سلمی اشرف خاطر نشان کرد که برای نمونه وحید رمضان از پزشکان مصری که از عفونت کبد رنج می برد در زندان کشته شده است. وضع جسمانی این پزشک به شدت وخیم بود و خانواده وی از دیده بان حقوق بشر درخواست کرد به سبب محروم بودنش از خدمات درمانی، برای انتقال او به بیمارستان مداخله کند.
مدیر اجرایی این سازمان ر در ادامه تاکید کرد در 19 اکتبر گذشته به نهادهای بین المللی شکایت کردند و از انها خواستند برای انتقال دکتر وحید رمضان به بیمارستان و آزادی وی اقدام کنند زیرا قوانین مصر تصریح دارد که هیچ فرد بیمار که ممکن است براثر بیماری فوت کند ، نباید زندانی شود. اما شکایت ها نتیجه ای به دست نیاورد و وحید رمضان در 9 نوامبر جان باخت.
به گزارش خبرگزاری آناتول از قاهره ،سلمی اشرف افزود که سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین درباره آبگرفتگی زندان های مصر به سبب بارش شدید و نفوذ آب به داخل سلول زندانیان هشدار داد اما مسئولان زندان ها به این هشدارها اعتنایی نکردند . همچنین گزارش هایی دریافت کرده ایم که نشان می دهد بسیاری از زندانیان تهدید به قتل به وسیله وصل کردن جریان برق به آب موجود در سلول ها ، شده اند .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس