پرزیدنت باراک اوباما البته در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که انتشار تصاویر شکنجه را آزاد اعلام کند اما نمایندگان کنگره موفق شدند که با دریافت یک حکم قضایی از این کار جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش مشرق، پنتاگون وزارت دفاع آمریکا پس از دوازده سال کشمکش بالاخره تصمیم گرفته است که شمار دیگری از عکس های مربوط به شکنجه زندانیان توسط نیروهای آمریکایی در زندان های عراق و افغانستان را منتشر کند. سازمان حقوق بشری موسوم به آکلو که از سال ها پیش در مورد هموین عکس ها با وزارت دفاع اختلاف دارد اعلام کرد که پنتاگون به مقام های مسئول قضلیی اطمینان داده است که انتشار این عکس ها موجب به خطر افتادن امنیت ملی نخواهد شد. تصاویر مورد اشاره در واقع ۱۹۸ عکس از میان دو هزار عکسی است که دادگاهی در آمریکا انتشار آن را ممنوع اعلام کرده بود.

دی تسایت نوشت: پرزیدنت باراک اوباما البته در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که انتشار این تصاویر را آزاد اعلام کند اما نمایندگان کنگره موفق شدند که با دریافت یک حکم قضایی از این کار جلوگیری به عمل آورند. دلیل این ممنوعیت نیر امکان به خطر افتادن جان شهروندان و نظامیان آمریکایی عنوان شد. اما بالاخره اشتون کارتر وزیر دفاع فعلی در نوامبر سال گذشته انتشار ۱۹۸ عکس یاد شده را بلا مانع اعلام کرد. این عکس ها احتمالا تا روز جمعه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

در این ۱۹۸ عکس و دیگر تصاویری که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، رفتار وحشیانه و تحقیرآمیز نظامیان آمریکایی با زندانیان در زندان های نظامی تحت مدیریت آمریکا در افغانستان و عراق کاملا قابل مشاهده است و انتشار همان عکس ها بود که خشم مردم جهان را علیه رفتار نیروهای آمریکایی برانگیخت. در این عکس ها کاملا مشخص است که سربازان آمریکایی زندانیان را تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و جنسی قرار می دهند. یازده سرباز آمریکایی در رابطه با این پرونده محاکمه و به مجازات رسیدند.

منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مرگ بر امزیکا ام لفساد قرن
  • احمد ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مرگ بر شیطان بزرگ مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس