کد خبر 494479
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

رئیس انجمن سرطان شناسی ایران بر لزوم بکارگیری روش های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان در کشور تاکید کرد و گفت: طبق آمار وزارت بهداشت تا سال 93، سالانه 90 هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا شده اند.

به گزارش مشرق، محمدرضا قوام نصیری، روز چهارشنبه در آیین گشایش دهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی در شیراز نسبت به تاثیر استرس در ابتلا به سرطان در جوامع امروزی، هشدار داد.

وی، از استرس به عنوان مهمترین عامل ابتلا به سرطان نام برد و بیان داشت: در سال های گذشته به دلیل تغییر در نحوه زندگی و ایجاد علائم محیطی، استرس در جوامع به میزان چشمگیری افزایش یافته و همین امر موجب به وجود آمدن تغییرهای جهشی و آزاد شدن سموم مخرب در بدن می شود.

رئیس انجمن سرطان شناسی ایران گفت: جذب این سموم در اندام داخلی، باعث ضعف در سیستم ایمنی و سرعت در ابتلا به انواع سرطان می شود.

وی با اشاره به سرطان سینه به عنوان شایع ترین نوع سرطان در زنان، افزود: سن ابتلا به این بیماری در کشور ما بین 40 تا 50 سالگی و از متوسط آمار جهانی، یک دهه جوان تر است.

وی با بیان اینکه برخی انواع سرطان درمان قطعی ندارد، ادامه داد: بیشترین آمار مبتلایان به سرطان دستگاه گوارش و معده نیز در مردان به ویژه جوانان است که به دلیل شباهت علائم اولیه این بیماری با سوء هاضمه در اکثر مواقع، بیمار در مراحل پیشرفته به متخصص مراجعه می کند و در این موارد درمان بسیار مشکل می شود.

وی بدون توضیح بیشتری در مورد این کمیته اظهار کرد: در شش ماه دوم امسال کمیته ملی سرطان با هدف بررسی و برطرف کردن عوامل مختلف ابتلا به انواع سرطان در کشور راه اندازی خواهد شد.
قوام نصیری گفت: درمان سرطان، علاوه بر هزینه سنگین، برنامه ریزی دقیق و زمان مناسبی را هم می طلبد که متاسفانه همه بیماران و خانواده هایشان قادر به تامین آن نیستند و این موضوع فشار سنگینی را متوجه بیماران سرطانی می کند.

رئیس دهمین کنگره سرطان شناسی نیز دراین کنگره گفت: سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در دنیاست و در مرحله بعد سرطان پستان و سرطان دستگاه گوارش قرار دارد.

خسرو مجیر شیبانی، با تاکید بر عدم مصرف غذاهای فست فود و نیمه آماده، گفت: تغییر در نحوه زندگی و آلودگی هوا، آلودگی برخی از محصول های کشاورزی، آلودگی های محیطی، تغذیه نامناسب، نداشتن تحرک کافی، مصرف دخانیات و استفاده نکردن از میوه و سبزی های تازه، از دیگر عوامل اصلی ابتلا به سرطان است.

دبیر اجرایی کنگره سرطان شناسی نیز اظهار کرد: محورهای اصلی این کنگره در زمینه تومورهای سر و گردن، تومور سینه، سرطان پستان، تومورهای زنان و سرطان های دستگاه گوارش است.

منصور انصاری همچنین با اشاره به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در مورد انواع سرطان برای افزایش و ارتقا دانش پزشکان در طول روزهای برگزاری این کنگره گفت: تعداد مقاله های ارسالی به گنگره کلینیکال آنکولوژی 100 مقاله بوده که از این تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

در این کنگره که تا روز 22 آبان ماه جاری در شیراز ادامه دارد از دکتر محمدجواد ثعلبیان و دکتر عبدالرسول طالعی به عنوان استادان پیشکسوت مبارزه با بیماری سرطان در استان فارس، تجلیل می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    نسبت به جمعیت کشورمون رقم بسیار بالائیه. پناه بر خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس