معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۰ هزار نفر از دبیران دوره متوسطه دوم به دوره‌های متوسطه اول و ابتدایی آمدند.

به گزارش مشرق، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «چرا از دبیران متوسطه دوره دوم در دوره ابتدایی استفاده شد؟»، اظهار داشت: یک پایه را در متوسطه دوم دیگر نخواهیم داشت و از این به بعد، دوره متوسطه دوم با 3 پایه به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که یک چهارم دبیران متوسطه دوم ساعت کاری نداشته باشند، ترجیح این بود که از ساعات موظف این افراد در دوره متوسطه اول و از دبیران متوسطه اول در پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شود.

دیمه‌ور با بیان اینکه در برخی مناطق به علت تعداد زیاد نیرو از دبیران متوسطه دوم در ابتدایی استفاده کردند، گفت: به عبارت دیگر از معلمان دبیرستانی برای پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شد که تدبیری انجام شد تا پایه‌های پنجم و ششم را به صورت تخصصی و چند معلمی یعنی با 3 معلم اداره کنیم که یک معلم اصلی پایه و دو معلم دیگر، دروس تخصصی را تدریس می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این موضوع انتخاب خواستنی از ناحیه وزارت آموزش و پرورش نبود و لاجرم از این اتفاق بودیم و حدود 50 هزار نفر از این همکاران از متوسطه دوم به متوسطه اول و به ابتدایی آمدند.

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش که «آیا با ابزار رتبه بندی به دبیران اجبار شد تا به ابتدایی بیایند؟»، اظهار کرد: خیر، رتبه‌بندی به هیچ عنوان ابزاری برای فشار به معلمان نبوده و نیست و شرایط برخورداری از رتبه بندی مشخص است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AMIN310 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    متاسفانه آموزش پرورش با این برنامه هاش (به طور کلی با سیاست های بلند و کوتاه مدت) داره فاتحه ی آموزش "و" پرورش رو میخونه !!!
  • AMIN310 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    متاسفانه آموزش پرورش با این برنامه هاش (به طور کلی با سیاست های بلند و کوتاه مدت) داره فاتحه ی آموزش "و" پرورش رو میخونه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس