کد خبر 494371
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

گروه تروريستي داعش، 50 کاربر اينترنت در موصل را به جرم انتشار تصاوير و ويدئو از اين شهر در شبکه‌هاي اجتماعي دستگير کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ان‌بي‌سي نيوز، مقامات عراق سه‌شنبه (امروز) اعلام کردند گروه تروريستي داعش ده‌ها فعال فيس‌بوک را به جرم انتشار تصاوير و ويدئو از زندگي در موصل در اين شبکه اجتماعي دستگير کرد.

«عبد الرحيم الشماري،» نماينده مجلس عراق در گفتگو با ان‌بي‌سي اظهار داشت: داعش پس از تصرف موصل، خدمات اينترنت را در اين شهر مسدود و دکل‌هاي مخابراتي را تخريب کرد. با اين وجود، برخي از جوانان توانستند به نحوي دسترسي خود را به اينترنت حفظ کنند. اين جوانان در صفحه فيس‌بوک خود تصاوير و ويدئوهايي به اشتراک مي‌گذاشتند. داعش از اين موضوع با خبر شد و همه آنها را دستگير کرد.

اين نماينده مجلس افزود: بيش از 50 جوان در دو روز گذشته به جرم منتشر‌کردن تصاويري از خيابان‌هاي موصل، مکان‌هاي بمباران شده بوسيله ارتش عراق و تلفات داعش بر اثر اين حملات، دستگير شده اند. وي افزود: همه آنها به مکان نامعلومي منتقل شده اند.

يک مقام ارشد امنيتي عراق نيز که خواست نامش فاش نشود دستگيري اين افراد را تأييد کرد. وي در اين خصوص گفت: ده‌ها جوان عراقي به دليل دسترسي به اينترنت بوسيله داعش دستگير شدند. تصاوير ارسالي آنها کمک بزرگي براي مقامات عراقي بود تا بتوانند از وضع موصل باخبر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس