به سفارش سيد محمد خاتمي و با تشکيل شورايي 9 نفره کار تدوين استراتژي "اصلاحات نوين" براي سال90 به پايان رسيد تا مسووليت اجراي آن را يک تيم امنيتي- سياسي برعهده بگيرند.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، اين جزوه 35 صفحه اي حاصل کار يک شوراي 9 نفره متشکل از برخي مديران امنيتي و سياسي دولت اصلاحات است که اواخر سال گذشته سفارش تدوين آن از سوي محمد خاتمي به يکي از وزراي سابق امنيتي داده شد.

حلقه 9 نفره فتنه با ارزيابي و پيش بيني اوضاع اقتصادي کشور به ويژه در اوايل مرداد ماه که عوارض اجراي طرح هدفمندي يارانه ها به صورت ملموس خود را در سبد هزينه هاي مردم نشان مي دهد، به محمد خاتمي توصيه کرده اند کرشمه هاي بازگشت به نظام را تا پايان شش ماهه اول سال 90 ادامه دهد تا در برهه اي که نظام در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي به چالش و تنازع کشيده شده است، طرح آشتي ملي خود را با هدف امتيازگيري از نظام ارائه دهد.
در جزوه راهبردي جريان فتنه آمده است حتي نفس حضور اصلاح طلبان در انتخابات و بازگشت به صحنه پس از يک دوره پرفشار و پر هزينه، مي تواند يک گام به جلو باشد ولو آنکه توفيق چنداني را در تصاحب کرسي هاي بهارستان به دست نياورند.
مشاوران حلقه 9 نفره خاتمي، با آسيب شناسي شبکه اجتماعي اين جريان در انتخابات دهم رياست جمهوري و فتنه 88 که مبتني بر روش گلدکوئيستي بود، پيشنهاد کرده اند براي ورود به انتخابات مجلس در سال جاري بايد از شبکه آسيب پذير گلدکوئيستي به سوي شبکه سلولي که دستگيري يا بريدن برخي اعضاء خللي در شبکه ايجاد نمي کند حرکت نمايند.
در عين حال، در تحليل حلقه مذکور آمده است جريان اصولگرايي به ويژه جريان نزديک به احمدي نژاد به دليل رويکرد و رفتارهايي که در اوايل سال جاري از خود به نمايش گذاشته ديگر نمي تواند از گفتمان ولايت مداري، عدالت خواهي، اسلامخواهي، انقلابي گري ، استکبار ستيزي و استقلال خواهي بهره لازم را ببرد و به نوعي مي توان جريان اصولگرايي را به دليل کم رنگ شدن اعتماد مردم به آنان، جرياني ناتوان در بسيج توده هاي مردم به حساب آورد.
از ديگر توصيه هاي محوري اين حلقه، تشکيل يک تيم قوي و مجرب رسانه اي است تا بتواند ضمن صيانت و توسعه گفتمان اصلاح طلبي، يک الگوي منفي تمام عيار از گفتمان و مديريت اصولگرايان به ويژه دولت احمدي نژاد ارائه دهند.
تاملي بر ادبيات و محورهاي جزوه راهبردي، نشان مي دهد تدوين کنندگان آن سخت به دنبال بازگرداندن روحيه از دست رفته سران اصلاحات و القاي اميد به پذيرش آنان در ساختار رقابت سياسي کشور است .

از ديگر نکات قابل تامل در اين جزوه راهبردي، انفکاک ميان جريان فتنه و اصلاح طلبي است که در اين ميان سيد محمد خاتمي مسووليت رهبري و هدايت جريان موسوم به اصلاحات را در دست خواهد گرفت. در عين حال عدم توجه تهيه کنندگان اين کتابچه راهبردي به جريان فتنه و سران آن، نشان مي دهد حتي افراطي ترين چهره هاي دولت خاتمي نيز اميدي به حيات دوباره جريان فتنه در ميان طبقات اجتماعي ندارند.
اين جزوه راهبردي، همراه با يک پيوست اجرايي به محمد خاتمي تحويل شده است تا مسووليت اجراي آن به يک چهره بدنام امنيتي در دوران اصلاحات سپرده شود. اين چهره امنيتي که ارتباط نزديکي با جريان کارگزاران دارد در فتنه سال 88 در نقش يک استراتژيست و ليدر، نقش مهمي در دامن زدن به آشوب هاي خياباني داشت.

 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس