کد خبر 494023
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸

خبرگزاری آلمان با استناد به اطلاعات وزارت اقتصاد این کشور از تصویب مجوز صادرات تسلیحات انبوه به کشورهای عربی خاورمیانه و افزایش چشمگیر صادرات تسلیحات آلمان در نیمه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت آلمان مجوز صادرات انبوهی از تسلیحات به کشورهای عرب منطقه را تصویب می کند.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، شورای امنیت فدرال آلمان انبوهی از مجوز صادرت تسلیحات کوچک به کشورهای عرب منطقه را تصویب کرده است.

"اشپیگل" این گزارش را با استناد به یک یادداشت وزارت اقتصاد آلمان به پارلمان این کشور در شش نوامبر منتشر کرده است که خبرگزاری آلمان آن را ارائه داده است.

در میان محموله های دیگر به صورت خاص این صادرات تسلیحات به چشم می خورد که عبارتند از فروش 600 سلاح ضد تانک قابل حمل به اردن.

صادرات 1600 تفنگ کاملا اتوماتیک، 48 مسلسل نارنجک و صد مسلسل به ارزش بالغ بر 3.14 میلیون یورو به کشور عمان.

ارسال تسلیحات مختلفی به ارزش حدود 508 هزار یورو به امارات متحده عربی. صادرات تسلیحات و مهماتی به ارزش حدود 20 هزار یورو به لبنان.

صادرات تجهیزات برای عملیات و نگهداری از اژدرها به ارزش حدود 9.3 میلیون یورو به مصر وصادرات مهمات و تجهیزاتی به الجزایر.

این در حالی است که "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان با این وعده قدم به مسئولیت خود گذاشت که صادرات تسلیحات آلمان را محدود کند. البته در نیمه ابتدایی سال 2015 صادرات تسلیحات آلمان به شدت افزایش پیدا کرد. در این دوره زمانی بر اساس آمارهای منتشر شده دولت آلمان صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 3.5 میلیارد یورو را تصویب کرد. این در حالی است که در تمام سال 2014 دولت آلمان در مجموع مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 3.97 میلیارد یورو را داشته است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس