کد خبر 493822
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

خدمات ديپلماتيک انگليس به يک ميلياردر سعودي، با عنوان ديپلمات کارائيب مصونيت قضايي داده است.

به گزارش مشرق، «وليد جفالي» يک ميلياردر سعودي است که در بريتانيا در سمت يک ديپلمات کارائيب، مصونيت قضايي دارد.

نام جفالي در ليست ديپلماتيک لندن، به عنوان نماينده دائم «سنت لوسيا» از کشورهاي جزيره‌اي کارائيب، در «سازمان بين‌المللي دريانوردي» ثبت شده است.

به نوشته روزنامه انگليسي تلگراف، با اين وجود جفالي نه تنها تاکنون در هيچ نشستي از سازمان بين‌المللي دريانوردي حضور نداشته و نامي از وي ثبت نشده است بلکه وي هيچ قابليتي در قوانين دريانوردي ندارد.

همچنين کشور «ست لوسيا» نيز از ارائه آمار هفتگي ساعت حضور وي در کميسيون کشورهاي مشترک‌المنافع اجتناب کرده است.

تلگراف ادامه مي‌دهد، درست است که کشورها اجازه دارند از اتباع خارجي به عنوان ديپلمات استفاده کنند اما چنين اقدامي معمول نيست ولي با اين وجود دولت سنت لوسيا تا کنون به سوالات تلگراف درباره وليد جفالي پاسخ نداده و گفته است «مايل نيست هيچ اظهارات رسمي در اين‌باره داشته باشد.»

تنها يک سال بعد از آنکه جفالي به عنوان نماينده سنت لوسيا معرفي شد، اين جزيره اعلام کرد که يک کنسولگري افتخاري در عربستان سعودي افتتاح مي‌کند.

طي يک بيانيه رسمي هم اعلام شد که هيچ هزينه‌اي از دولت سنت لوسيا در راستاي گشايش اين کنسولگري در عربستان سعودي دريافت نمي‌شود.

خود جفالي از هرگونه پاسخگويي به سوالات روزنامه تلگراف درباره ارتباطش با کشور کوچک سنت لوسيا امتناع کرد.

خدمات ديپلماتيک بريتانيا نيز هيچ توضيحي در اين‌باره به تلگراف نداده و گفته است «وزارت خارجه درباره انتصابات ديپلماتيک بين‌الملل اظهار نظر نمي‌کند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس