وزير جنگ رژيم صهيونيستي روز گذشته (دوشنبه) گفت، به احتمال قوي سقوط هواپيماي روسي در صحراي سينا حمله تروريستي بوده است.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه «يديعوت آحارونوت»، يعلون روز گذشته (دوشنبه) گفت، به احتمال قوي سقوط هواپيماي روسي در صحراي سينا حمله تروريستي بوده است.
وي با بيان اينکه «ما در تحقيقات راجع به اين موضوع حضور نداريم»، افزود: «با توجه به آنچه ما شنيده‌ايم اگر گفته شود اين حمله تروريستي نبوده، تعجب‌آور خواهد بود در حالي که يک بمب در اين هواپيما منفجر شده است».
يعلون گزارش سي‌ان‌ان مبني بر اينکه سرويس‌هاي جاسوسي اسرائيل مکالمات شنود شده اعضا داعش در صحراي سينا درباره اين هواپيماي روسي را در اختيار تحليلگران آمريکايي و انگليسي قرار داده‌اند، تاييد يا تکذيب نکرد. 

يعلون: فلسطيني‌ها هنوز نتوانسته‌اند حملات کرانه باختري را سازماندهي کنند
وي در ادامه اظهار داشت، همه حملات اخير به دست مهاجمان فردي صورت گرفته است و هيچ سازمان فلسطيني تاکنون نتوانسته هيچ حمله سازماندهي شده‌اي انجام دهد هر چند اين مسئله مي‌تواند در آينده تغيير کند.

موشه يعلون مدعي شد: «حماس و ساير سازمان‌ها تلاش کرده‌اند تا تيراندازي و بمب‌گذاري در کرانه باختري و اسرائيل را سازماندهي کنند اما تاکنون به خاطر اقدامات جاسوسي و عملياتي اسرائيل در اين کار ناکام بوده‌اند».

وي ادامه داد، به رغم کاهش سخنان تحريک‌کننده تشکيلات خودگردان و «محمود عباس» رئيس اين تشکيلات، اينترنت مملو از درخواست براي اعمال خشونت و تحريک افراد به انجام حمله است.

يعلون با بيان اين ادعا که تصاوير جنايت‌هاي داعش در سوريه و عراق، جوانان فلسطيني را تحت تاثير قرار مي‌دهد، گفت، سيستم آموزشي تشکيلات خودگردان نسل بعدي را براي همزيستي آماده نکرده است.

وي گفت که اسرائيل از بستن کرانه باختري خودداري کرده است زيرا تاکنون نيازي به اين کار نبوده است.

يعلون: حماس به آتش‌بس پايبند بوده است
وزير جنگ رژيم صهيونيستي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد، به خاطر بازدارندگي اسرائيل، حماس به توافق آتش‌بس با اين رژيم پايبند بوده است و سپس افزود: «روزانه بيش از 800 کاميون کالا وارد غزه مي‌شود».

يعلون همچنين گفت بعد از اقدام حماس در بازداشت برخي اعضا يک سازمان سلفي تروريستي در غزه، اين شبکه تروريستي يکشنبه شب راکتي به سمت اراضي اشغالي شليک کرد.

به‌رغم آگاهي از اين موضوع، نيروي هوايي رژيم صهيونيستي نيز در پاسخ به اين اقدام، نوار غزه را بمباران کرد. اسرائيل حماس را مسئول همه حملاتي مي‌داند که از نوار غزه عليه اراضي اشغالي صورت مي‌گيرد.

يعلون اظهار داشت، حماس مايل به پرتاب موشک از سوي غزه به اراضي اشغالي نيست و در تلاش است مانع اين کار شود. به گفته او، علاوه بر اين، حماس مايل به تنش در غزه نيست اما به افزايش تنش در بيت المقدس و کرانه باختري علاقمند است.

وي درباره رسيدن به توافق صلح با تشکيلات خودگردان ابراز ترديد کرد با اين حال، گفت، رژيم صهيونيستي از اقداماتي که به دستيابي به توافق صلح در آينده لطمه وارد کند، خودداري خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    ههههه تو این سخنرانیش کاملا ترس از حماس معلومه حماس باید پاسخ حملات اسراییل رو بده و باید ترس به جون این صهیونیست ها بندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس