رئیس جمهور فرانسه امروز پنج شنبه از برلین خواست تا همه اطلاعات مربوط به جاسوسی سرویس اطلاعات خارجی آلمان از وزیر خارجه فرانسه را در اختیار پاریس قرار دهد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در حالی از برلین خواسته است تا کلیه اطلاعات مربوط به جاسوسی سرویس اطلاعات خارجی آلمان از لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه را ارائه دهد که پیش از این یک رسانه آلمانی ابعاد تازه‌ای از جاسوسی‌های برلین از متحدانش را فاش کرده که شامل جاسوسی از وزیر امور خارجه فرانسه، یک دیپلمات آلمانی و برخی شرکت‌ها و موسسات مستقل بین‌المللی می‌شود.

اولاند تاکید کرد: این رفتاری نیست که از دو کشور دوست انتظار می رود. ما می خواهیم تا همه اطلاعات در خصوص جاسوسی از وزیر خارجه فرانسه در اختیار ما قرار داده شود.

وی در حاشیه نشستی در خصوص مهاجرت در مالت، گفت: این نوع رفتارها نباید بین دو کشور همپیمان وجود داشته باشد. من می دانم که صدر اعظم آلمان هر کاری را بتواند انجام خواهد داد تا وضعیت و شرایط را به تفصیل برای ما توضیح دهد.

بر اساس افشاگری‌های رادیو آر بی بی، ظاهرا دادگاه بین المللی کیفری لاهه، سازمان جهانی یونیسف، سازمان بهداشت جهانی، پلیس فدرال آمریکا ( اف.بی.آی) و همچنین بسیاری شرکت‌های آمریکایی و اروپایی در لیست اهداف جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت آلمان بوده‌اند.

چند هفته پیش این مسئله مشخص شده بود که سازمان اطلاعات امنیت آلمان نه تنها به سفارش آژانس امنیت ملی آمریکا بلکه همچنین به صورت مستقل از متحدان خود جاسوسی می‌کند. این در حالی است در اکتبر سال 2013 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حمله جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به مکالمات خصوصس تلفن همراهش را محکوم کرده و جاسوسی در بین دوستان را رد کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس