عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه خطرناکترين جريان بازي رندانه با فهم مردم است، گفت: آناني که وظيفه انتقال واقعيت ها به مردم را دارند کوتاهي نکنند.

به گزارش مشرق، محمدحسين صفارهرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ميهمان ويژه همايش استکبارستيزي و مقابله با توطئه هاي استکبار جهاني بود که به همت بسيج اساتيد پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران، عصر روز گذشته برگزار شد.

وي در اين همايش پاسخگويي سوالات بسياري از دانشجوياني در خصوص موضع مجمع تشخيص مصلحت نظام در رابطه با استکبارستيزي و مبارزه با زياده خواهي هاي آمريکا، تهديدات شيطان بزرگ بر عليه ايران بود. صفارهرندي در خصوص رسانه اي هاي دستگير شده توسط اطلاعات سپاه نيز اظهار نظر کرد.

صفارهرندي در پاسخ به اين پرسش که کارکرد مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص مبارزه با استکبار جهاني و آمريکا با توجه به نوع تفکرات مديريت ارشد اين مجمع را چگونه تحليل مي کنيد، گفت: کار مجمع به گونه اي نيست که رييس مجمع بخواهد کارکردي خاص تعريف کند. کارکرد اصلي مجمع در تدوين سياست هاي کلي نظام و سياست هاي کلي حاکم بر برنامه خلاصه مي شود وقتي اين برنامه ها در مجمع به رايزني گذاشته مي شود داراي فرايندي کاملا مستقل از تَحکم يک شخص است.

وي در ادامه گفت: وقتي برنامه ها تهيه شد به محضر مقام معظم رهبري ارسال مي شود و با توجه به اينکه سياست هاي کلي نظام طبق قانون توسط رهبري تعيين مي شوند ايشان با مجمع تشخيص مصاحت نظام مشورت مي کنند مجمع يک جمع را تشکيل مي دهد و به تنهايي تصميمي اتخاذ نمي شود.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: يکي ديگر از کارهاي مجمع اين است که اگر اختلافي ميان شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي وجود داشته باشد ورود پيدا مي کند و به نفع يکي از طرفين راي مي دهد در موارد نادري خودش دو بند جديد اضافه مي کند و مشکل را برطرف مي کند.

وي اضافه کرد: يکي ديگر از کارهاي مجمع تشخيص مصلحت نظام اين است که اگر از سوي مقام معظم رهبري معضلي به مجمع ارجاع داده شود بايد فکر کنيم و در خصوص آن معضل به ايشان مشورت دهيم.

دسترسي مردم به اطلاعات بيش از گذشته است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش که به نظر شما خطرناکترين جريان مخالف با امر تدوام مبارزه با استکبار چه جرياني است و مندايان و سردمداران اين جريان چه کساني هستند و راه هاي مبارزه و معالجه اين جريان چيست، گفت: در جامعه سطح دانش مردم نسبت به گذشته افزايش پيدا کرده است دسترسي مردم به اطلاعات بيشتر شده و اين يک فرصت است. بايد فرصت دانايي را غنيمت بشماريم اما معمولا اين فرصت ها تهديدهايي را هم در دل خود يدک مي کشد و در اين مورد تهديد شامل سوء استفاده عده اي براي انتقال اطلاعات دورغ و جهل است.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه برآورهاي غلط و جا انداختن محاسبات نادرست در ذهن و دل مردم خطرناک است چرا که مردم گاهي فکر کنند که راه برون رفت از مشکل همين جريان دروغگو است مانند دري که بسته باشد و بخواهيم با هر کليدي در را باز کنيم و فکر کنيم که همه مشکلات حل شده اند.

صفارهرندي ادامه داد: دولت وعده داد ظرف مدت يکصد روز مردم حاصل تغييرات را خواهند ديد اين در حالي است که اگر يکهزار روز هم بگذرد تغييري حاصل نمي شود بدترين نوع و خطرناکترين جريان اين است که با فهم مردم بازي هاي رندانه اي شود در اين صورت بايد نگران باشيم چرا که در توسعه واقعيت نبايد فروگذار باشيم به همين منظور به نظر ضروري است آناني که وظيفه انتقال واقعيات را دارند از اين امر کوتاهي نکنند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين پرسش که مشاهده شده است قبل از مذاکرات و توافق، ايالات متحده هر روز به دنبال ايجاد تنش و تهديد ايران به مقابله نظامي به هر طريقي يا از طريق داعش و غيره بوده است به عنوان مقام مسئول در مجمع تشخيص مصلحت نظام آينده اين تنش ها را در صورت عدم انجام توافق چگونه ارزيابي نمي کنيد، گفت: به درخواست برخي قدرت هاي بزرگ و برخي از کشورهاي دوست و همسايه در مذاکرات منطقه اي که در وين برگزار شد شرکت کرده ايم چرا که آنان معتقد هستند ما کشوري تاثيرگذار در منطقه هستيم به همين منظور ما حاضر شديم در اين نشست وارد گفتگو شويم ولي اين قيد را گذاشته ايم که با آمريکا به عنوان يک طرف ويژه ملاقات دو جانبه اي نخواهيم داشت مگر ملاقات هايي از جنس آن چيزي که در چارچوب هسته اي به صورت محدود وجود داشت.

تشريح وضعيت گروه رسانه اي دستگير شده در تهران

وي بيان کرد: محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان به همراه تيم مذاکره کننده هسته اي در اين سفر دو يا سه بار با جان کري وزير امور خارجه ايالات متحده آمريکا ديدار کرده است و در خصوص مباحث هسته اي و برجام گفتگو کرده اند در رابطه با تحولات سوريه و همچنين تحولات منطقه ملاقات دوجانبه اي نداشته اند.

صفارهرندي گفت: ما مشکلي براي حاضر شدن در محيط بين المللي نداريم و اقداماتي ميداني که بايد داشته باشيم را دنبال مي کنيم و گمان مي کنيم که راه درست هم همين است.

عضو مجمع تشحيص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اينکه اطلاعات سپاه، سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه تروريستي رسانه ايي را دستگير کرده اند و در اين دستگير شدگان افرادي منتصب به دولت وجود دارند به نظر شما چگونه راه نفوذ بايد مسدود شود، گفت: من اطلاعاتي مستقيمي در اين خصوص ندارم. بايد منتظر بمانيم تا جريان مسئول در اين زمينه اظهار نظر کند. اما آنچه تاکنون شنيده ايم باعث نگراني است چرا که نشان دهنده اين مهم است که منافذي براي ورود اغيار به مناطق ممنوعه کشور وجود داشته و دارد و ربطي هم به دولت خاصي ندارد.

وي ادامه داد: چندي پيش سر و کله فردي به عنوان خبرنگار «واشنگتن پست» در ايران پيدا مي شود سر از اندروني ها در مي آورد به طوري که باعث شد نيروهاي اطلاعاتي در اين خصوص وارد عمليات شوند.

صفارهرندي خاطرنشان کرد: البته ناگفته نيست که مشابه اين اتفاق در دولت قبل نيز اتفاق افتاد. وقتي همسر دکتر فاطمي در سفر به ايران سر از دفتر کار شخصي رييس جمهور در آورد و از ميز شخصي رييس جمهور عکس و فيلم تهيه کرد. اين قضايا جاي نگراني دارد بايد به اين سوال جواب روشني داده شود که چگونه ممکن است يک بانوي ۸۰ ساله به راحتي اقدام به جاسوسي کند؟ پس از اين واقعه کاشف به عمل آمد که پسران دکتر فاطمي در سازمان اطلاعات مخفي بريتانيا مشغول به فعاليت هستند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان گفت: در خصوص يکي از خبرنگارني که به تازگي دستگير شده است بايد گفت؛ وي داراي سابقه خاصي در لبنان است کافي است همان سابقه مورد بررسي قرار گيرد متوجه خواهيم شد وي فقط يک خبرنگار نبوده است چرا که قبليت اين را دارد که با سرويس هاي جاسوسي در ارتباط باشد و به آنها خدمات ارائه کند اين چيزهاي است که از اين پرونده دريافت مي شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس