کد خبر 493114
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

نیروهای امنیتی مشترک عراق در عملیات ویژه خود شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را کشته و 30 تونل آنها را کشف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن 14 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش و انهدام سه دستگاه خودرو و یک مخفیگاه آنها خبر داد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: واحد توپخانه فرماندهی عملیات الجزیره تجمع عناصر تروریست در منطقه العدوسیه در پل جبه را گلوله باران و 9 نفر از آنها را کشت.

این بیانیه افزود: نیروهای عملیات الجزیره همچنین 10 بمب را در منطقه البو حیات خنثی کرده و یک تروریست را کشتند.

براساس این بیانیه، فرماندعی عملیات سامرا نیز سه تروریست را کشته و یک خودروی بمبگذاری شده و یک مخفیگاه تروریست ها را به همراه دو دستگاه خودروی دیگر از جمله یک دستگاه خودروی زرهی بمبگذاری شده را در منطقه مکیشیفه مهدم کردند.

دهها تروریست نیز در گلوله باران توپخانه ای تجمع آنها در منطقه غرب جزیره سامراء کشته شدند.

فرماندهی عملیات صلاح الدین نیز از کشته شدن یک عامل انتحاری در منطقه نیروگاه برق حرارتی خبر داد.

کشف گور دسته جمعی عناصر پلیس در نینوا

یک منبع محلی در استان نینوای عراق نیز از کشف یک گروه دسته جمعی خبر داد که در آن 30 جسد متعلق به عناصر پلیس زندان بادوش یافت شد.

گروه داعش این عناصر پلیس را دهم ژوئن سال گذشته در غرب استان نینوا اعدام کردند.

یکی از شیوخ عشایر استان نینوا گفت که ساکنان محلی هنگام کار کشاورزی روی زمین های خود بین دو ناحیه تل عبطه و روستای المحلبیه در 35 کیلومتری غرب نینوا این گور را کشف کردند.

انهدام دو پادگان داعش در تلال حمرین

فرمانده پلیس استان دیالی عراق از انهدام دو پادگان گروه تروریستی داعش در عملیاتی ویژه در عمق منطقه تلال حمرین در 80 کیلومتری شرق شهر بعقوبه خبر داد.

سرتیپ ستاد جاسم السعدی گفت: در این عملیات دو پادگان حاوی یک انبار مهمات و مواد منفجره، انبار مواد غذایی و تجهیزات نظامی منهدم و دو خودروی داعش به غنیمت گرفته شد. مقادیری بمب و مواد منفجره مخفی شده نیز کشف و ضبط شد.

کشف بیش از 30 تونل داعش در بیجی

بدر صادق الحسینی از مسئولان ارشد سازمان بدر نیز اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی بیش از 30 تونل گروه تروریستی داعش در بخش بیجی را در چارچوب عملیات پاکسازی کشف کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی مشترک با حمایت نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) تاکنون بیش از 30 تونل را در مسافت های مختلف در جریان پاکسازی محله ها و کوچه های بحش بیجی و پالایشگاه نزدیک آن کشف کردند.

الحسینی گفت: برخی تونل ها چند صد متر بود و به شبکه برق، استراحتگاه و انبار غذایی و مهمات مجهز بود.

وی افزود: گروه داعش به علت وقوع باران و سیل ابتکارعمل خود در زمینه تونل ها را از دست داده است زیرا بسیاری از آنها بویژه در منطقه الشرقاط زیر آب رفته است.

هفت نفر از عناصر گروه تروریستی داعش نیز در منطقه المدائن در جنوب شهر بغداد کشته و شمار زیادی بمب از آنها کشف و ضبط شد.

در همین حال، چهار سرباز عراقی در حمله مسلحانه به یک پاسگاه ارتش در منطقه السیافیه در ناحیه الرشید در جنوب شهر بغداد زخمی شدند.

رمادی بزودی آزاد می شود

سرلشکر ستاد عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز اعلام کرد که شهر رمادی مرکز استان الانبار در غرب این کشور بزودی آزاد می شود.

وی گفت: عملیات براساس نقشه تعیین شده پیش می رود و دشمن نفس های آخر خود را می کشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    با یه مشت کرم خاکی طرفیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس