کد خبر 492587
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

کارشناسان از احتمال افزايش فعاليت عناصر وابسته به داعش در شرم‌الشيخ مصر سخن مي‌گويند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه ساندي اکسپرس، به احتمال زياد بمبي که در چمداني در ايرباس «آ321» روسيه جاسازي شده‌بود، انفجار شنبه گذشته اين هواپيما را بر فراز صحراي سيناي مصر رقم زد و به مرگ تمامي 224 سرنشين آن منجر شد.

گروهک موسوم به «انصار بيت‌المقدس»، شاخه‌اي سني از داعش مظنون به حمل مواد منفجره از سومالي و سودان است. اين شاخه داعش در صدد افزايش فعاليت‌هاي خود در شرم‌الشيخ مصر است. اهميت استراتژيک اين شهر بر هيچکس پوشيده نيست؛ زيرا نظارت شبانه‌روزي بر ارتش مصر و سربازان آمريکايي مستقر در پايگاه نيروهاي چندمليتي در اين منطقه رخ مي‌دهد.

مقامات اين استراحتگاه واقع در درياي سرخ همچنين نگران فعاليت عناصر داعش در فرودگاه شرم‌الشيخ هستند. زماني که 1500 انگليسي ديروز در صدد بازگشت از تعطيلات از شرم الشيخ بودند، مقامات مصري فيلم‌هاي دوربين‌هاي امنيتي فرودگاه را بررسي کردند تا هرگونه اقدام مشکوکي را شناسايي کنند.

مقامات مصري همچنان در حال مصاحبه با کارکنان حاضر در پرواز سن پترزبورگ هستند که 23 دقيقه پس از آغاز پرواز سقوط کرد. آن‌ها در جستجوي هرگونه اقدامات مشکوک و غيرمعقول هستند تا عاملان اقدامات تروريستي اخير را شناسايي کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس