آمریکا سقوط هواپیمای مسافربری روسیه را اقدامی عمدی و ناشی از انفجار بمب می داند حال آنکه مسکو همچنان از اعلام نظر قطعی خودداری کرده و به تحقیقات در این زمینه ادامه می دهد.

به گزارش مشرق، منابع رسمی دولت واشنگتن در مصاحبه با خبرگزاری «سی ان ان» مدعی شده اند که ایالات متحده آمریکا تقریبا از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه به دلیل انفجار بمب اطمینان خاطر  دارد.

یک منبع آگاه در پاسخ به سوال سی ان ان مبنی بر اینکه فرضیه بمب گذاری تا چه اندازه صحت دارد گفت: اطمینام پیرامون این موضوع ۹۹.۹ درصد است.

منبع دیگری نیز در تایید این مطلب ادعا کرد: آمریکا سقوط هواپیمای روسی را ناشی از سقوط بمب می داند.

روز شنبه هفته گذشته ایرباس ۳۲۱ هواپیمایی «متروجت» روسیه که از شرم‌الشیخ در مصر راهی سن‌پترزبورگ بود، ۲۴ دقیقه پس از آغاز سفر، از صفحه رادار ناپدید شد. ساعتی بعد تکه‌های متلاشی‌شده هواپیما در منطقه‌ای نسبتا گسترده در صحرای سینا یافت شد. در این حادثه تمام ۲۲۴ سرنشین ایرباس جان خود را از دست دادند و هنوز دلیل رسمی سقوط هواپیما ارائه نشده است.

طی روزهای گذشته بر احتمال بمبگذاری و انجام عملیات تروریستی در سرنگون کردن هواپیما افزوده شده است. پیشتر «ولایت سینا» شاخه‌ای از داعش مدعی شده بود آنها هواپیما را ساقط کرده‌اند. روسیه این ادعا را کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس