کد خبر 492331
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات وزیر دفاع آمریکا را نشانگر سیاست ها و اقدامات بی ثبات کننده این کشور در این منطقه دانست.

به گزارش مشرق، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با نشریه آتلانتیک اعلام کرده بود که اعراب به جای تسلیحات گران قیمت باید اراده ای برای نبرد با تهران داشته باشند.

وی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست با تقویت نیروهای زمینی و تشکیل نیروی ویژه به دنبال مقابله با ایران و داعش باشند.

مرضیه افخم درمورد این اظهارات گفت: این اظهارات بطور آشکار دشمنی و بدبینی درمنطقه را دنبال می کند و درکنار سیل فروش اسلحه، نشانگر سیاست ها و اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در این منطقه است.

افخم تاکید کرد: اظهارات وزیر دفاع آمریکا بیش از آنکه مستلزم پاسخی از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد، سزاوار واکنش دولت های عرب منطقه است که این چنین مورد تحقیر و اهانت قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارات امور خارجه کشورمان ادامه داد: این سخنان نشان دهنده آن است که از نظر مقام آمریکایی کشورهای عربی حتی از تشخیص و بکارگیری سلاح های موردنیاز خود ناتوان و عاجز هستند و آمریکا با این رویکرد سیاست حفظ برتری رژیم صهیونیستی برکشورهای عربی را تداوم بخشیده و برای این مجموعه کشورها تصمیم می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک ملت های مسلمان منطقه و افکار عمومی جهان اسلام، نسبت به این سیاست های نادرست قضاوت خواهند کرد و آثار و تبعات ناگوار آن برای امت اسلامی را ازیاد نخواهد برد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    این هم از آشتی با کتخدا
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    وزیر دفاع آمریکا قرصساشو نخورده
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    این هم از توافق با آمریکای مهربان !!
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    حال میکنم پاسخ همه رو میدن الا اون یارو عادل الجبیر ابله. آخه از قدیم گفتن جواب ابلهان خاموشیست. اصلا در حد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست با یه همچین ابلهی دهن به دهن کنه.
  • جعفری ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هیچوقت با طناب پوسیده آمریکا توی چاه نم یروند و منطقه خود را درگیر نمی کنند.ولی هرچی دلت بخواهد آتش فتنه خود را به کشورهای دیگری چون ایران و یمن و سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و مصر صادر می کنند.
  • reza ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    من عاجزانه از مدیر سایت مشرق درخواست دارم تا کلاس دیکته برگزار نماید و یا نرم افزار غلط گیر برای خودش بسازد وضعیت نگارش بسیار اسفبار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس