کد خبر 492195
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

رسانه ونزوئلايي «ال اونيورسال» گزارش داد که نمايندگان پارلمان اروپا خواستار حضور اين پارلمان در روند برگزاري انتخابات مجلس ونزوئلا شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از «ال اونيورسال»، «رامون خائورگي» نماينده اسپانيايي پارلمان اروپا روز گذشته اعلام کرد که نمايندگان اين پارلمان خواستار حضور پارلمان مذکور در روند انتخابات مجلس ونزوئلا هستند.

«خائورگي» که در حال حاضر براي انجام مأموريتي از سوي پارلمان اروپا در ونزوئلا به سر مي‌برد، عنوان کرد که حضور نمايندگان سياسي تمامي احزاب شرکت‌کننده در انتخابات مجلس ونزوئلا، اعتبار سيستم انتخاباتي اين کشور را بهبود خواهد بخشيد.

وي در ادامه افزود که 6 دسامبر (15 آذر) ممکن است به يک روز تاريخي در تقويم ونزوئلا تبديل شود چرا که طي اين انتخابات شرايط آينده اين کشور آمريکاي لاتيني مشخص خواهد شد.

«خائورگي» که از اعضاي حزب کارگران سوسياليست اسپانيا نيز محسوب مي‌شود، تصريح کرد که انتخابات‌هاي برگزار شده در ونزوئلا تاکنون در کمال صحت برگزار شده‌اند و هيچ‌گونه تقلب انتخاباتي در اين کشور آمريکاي جنوبي ثبت نشده است.

نماينده اسپانيايي پارلمان اروپا همچنين خاطرنشان کرد که درباره تجهيزات فني انتخابات ونزوئلا نيز تاکنون شکايتي ثبت نشده است اما نگراني‌هايي در اين زمينه وجود دارد که از بي‌عدالتي احتمالي در توزيع فرصت‌ها در روند انتخابات مجلس ونزوئلا خبر مي‌دهد.

وي در ادامه تأکيد کرد که اتحاديه اروپا نيز بايد همانند سازمان کشورهاي آمريکايي نماينده‌اي را از طريق اتحاديه کشورهاي آمريکاي جنوبي (اوناسور) براي نظارت انتخايات ونزوئلا به اين کشور بفرستد.

«خائورگي» ضمن ابراز ناراحتي خود از عدم استقبال مقامات ونزوئلايي از وي، عنوان کرد که اين قبيل اقدامات فرصت سخن گفتن با نماينده 500 ميليون نفر از مردم جهان را از بين خواهد برد.

در همين رابطه «ديوسدادو کابيو» رئيس مجلس ملي ونزوئلا «خائورگي» و همراهانش در سفر به اين کشور را به دخالت در امور داخلي ونزوئلا متهم کرد.

«کابيو» در اين رابطه افزود که من هرگز از کسي که براي حمله کردن و بي‌اعتبار ساختن ونزوئلا به کشور ما سفر مي‌کند، استقبال نخواهم کرد و به آنها خوش‌آمد نخواهم گفت.

«خائورگي» روز گذشته براي همراهي «گابريل ماتو» نماينده پارلمان اروپا از سوي حزب مردمي و «فرناندو مائورا» نماينده پارلمان مذکور از سوي ائتلاف ليبرال دموکرات اروپا که روز چهارشنبه وارد ونزوئلا شده بودند، به «کاراکاس» (پايتخت) آمد.

از سوي ديگر شوراي ملي انتخابات ونزوئلا حضور هرگونه ناظر بين‌المللي در انتخابات پارلماني اين کشور که قرار است در 6 دسامبر (15 آذر) برگزار شود را رد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس