کد خبر 492031
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

دولت روسيه عمليات بازگرداندن 45 هزار شهروند اين کشور را از مصر آغاز کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزيره، دولت روسيه پس از تعليق پرواز هاي خود به مصر، عمليات بازگرداندن 45 هزار شهروند خود را که نيمي از آنها در شرم الشيخ هستند، آغاز کرد.

اين اقدام در حالي انجام مي شود که عبدالفتاح سيسي در تماس تلفني با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه به بررسي پيامدهاي تعليق پروازهاي هوايي اين کشور به مصر پرداخت.

در بيانيه اي که از سوي دفتر رياست جمهوري مصر صادر شده آمده است: "در سايه تعليق پروازهاي روسيه به مصر، جمعه شب تماسي تلفني ميان رؤساي جمهور دو کشور برقرار شد."

در ادامه اين بيانيه آمده است: در اين گفتگو دو طرف بر تقويت همکاري ها از طريق هماهنگي مقامات امنيتي و هوانوردي دو کشور با هدف تضمين امنيت و سلامت گردشگران روس و افزايش اقدامات امنيتي براي هواپيماهاي روسيه توافق کردند.

همچنين در بيانيه اي که از سوي کاخ کرملين منتشر شده آمده است: دو طرف ابراز اميدواري کردند شرايط براي از سرگيري عادي پروازها ميان دو کشور در سريع ترين زمان ممکن فراهم شود.

"ديميتري پسکوف،" سخنگوي کرملين اعلام کرده است تعليق پروازها تا زمان روشن شدن علت واقعي سقوط هواپيماي روسيه ادامه يابد. وي تصريح کرد: پوتين به دولت دستور داده راهکاري براي بازگرداندن روس ها از مصر در نظر گرفته شود.

خبرگزاري اينترفاکس به نقل از يک مسئول روسي اعلام کرد يک هواپيما متعلق به شرکت ايرفلوت، جمعه شب به فرودگاه قاهره رفته است تا شهروندان اين کشور را از شرم الشيخ بازگرداند.

از سوي ديگر، شب گذشته نخستين گروه از گردشگران انگليسي از شرم الشيخ مصر به فرودگاه گاتويک لندن بازگشت. مقامات مصر به شرکت هاي هوايي انگليسي اجازه دادند گردشگران خود را از اين کشور خارج کنند؛ اما تعداد پروازها را از 29 به 8 عدد کاهش دادند.

انگليس مي کوشد حدود 20 هزار نفر از شهروندان خود را که در شرم الشيخ حضور دارند،بازگرداند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس