روسای جمهور مصر و روسیه، شامگاه جمله در گفت‌وگویی تلفنی درباره ازسرگیری هر چه سریع‌تر پرواز هواپیماهای روسی به مصر به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از «تاس»، در پی تعلیق پروازهای روسی به مصر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» تماس تلفنی برقرار کرد.

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد السیسی و پوتین در این مکالمه تلفنی بر ازسرگیری پرواز هواپیماهای روسی به مصر در نزدیک‌ترین زمان ممکن، تأکید کردند.

روسای جمهور مصر و روسیه بر تقویت همکاری‌ها بین مسئولان ذی‌ربط دو کشور از طریق هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی و شرکت‌های هواپیمایی و نیز افزایش تدابیر امنیتی برای هواپیماهای روسی تأکید کردند.

در همین راستا، کرملین نیز در بیانیه‌ای که صادر کرد، اعلام کرد «با توجه به تفاهم مشترک در قبال نیاز به تضمین بالا‌ترین استانداردهای امنیتی برای روس‌های مقیم در مصر و همین طور چارچوب تعلیق پرواز‌ها به این کشور از طرف مسکو، روسای جمهوری دو کشور همکاری فعال خود را در حوزه سازمان‌های مربوطه، به ویژه هماهنگی در خدمات امنیتی ادامه می‌دهند.»

طبق این گزارش، در پی سقوط شنبه گذشته یک فروند ایرباس شرکت هواپیمایی «متروجت» در صحرای سینای مصر با 224 کشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز جمعه دستور تعلیق پروازهای شرکت‌های هواپیمایی روسیه به مصر را صادر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس