راکت تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا، که قرار بود برای انتقال یک ماهواره و 12 نانو ماهواره وزارت دفاع آمریکا به مدار نزدیک زمین مورد استفاده قرار گیرد، لحظاتی پس از خروج از سامانه پرتاب متلاشی شد.

به گزارش مشرق، راکت تحقیقاتی نیروی هوایی ارتش آمریکا که به منظور پرتاب کم هزینه و سریع ماهواره به مدار نزدیک زمین، توسط سامانه ریلی پرتاب یکباره، قرار بود به فضا پرتاب شود، یک دقیقه پس از پرتاب متلاشی شده است.

راکت تحقیقاتی یاد شده اواخر روز سه شنبه به وقت شرق آمریکا در جزیره هاوایی پرتاب شد که به علت نقص فنی موتور راکت و دور بیش از حد آن متلاشی شده است.

نیروی هوایی آمریکا، با انتشار بیانیه ای در این خصوص اذعان داشت:« عملیات 4-ORS به منظور پرتاب راکت سوپر سرایپی که با سامانه ریلی پرتاب یکباره صورت گرفت، لحظاتی پس از پرتاب در ساعت 17و 45دقیقه با شکست مواجه شد.»



به گفته spacefightnow.com این راکت، 17 متر طول و 79 سانتیمتر قطر داشته است و قرار بود در این پرتاب آزمایشی، یک ماهواره بر کم وزن، ماهواره هایاکا ست و بیش از 12 ماهواره نانو دیگر را به مدار زمین منتقل کند.

سوپر سرایپی که با نام «اسپارک» شناخته می شود، قرار بود در این ماموریت بمنظور حمل ماهواره های نظامی نانو وزارت دفاع آمریکا به مدار نزدیک زمین، مورد آزمایش قرار گیرد.

سامانه پرتاب دو مرحله ای اولین بار در سال 1960 مورد استفاده قرار گرفته است و در طول 50 سال گذشته تنها 5 پرتاب موفقیت آمیز از آن به ثبت رسیده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    ما هم بفرستیم منفجر بشه میگیم موفقیت آمیز بود خخخ
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    هفته پیش هم که Antares ترکید! خخخخخخخخخخخخخخخ! این ردنکها هیچی نمیتونند بسازند. خخخخخخخخخخخخخخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس