کد خبر 491676
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

رئیس کمیته امداد ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل روان شناختی و نقش آن در پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی گفت: اساسی‌ترین کار کمیته امداد ارائه خدمات مشاوره‌ای است.

به گزارش مشرق، سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر افزود: در اقشار آسیب پذیر توانمندی هایی وجود دارد که درخانواده های دارا و توانمند دیده نمی شود که باید این توانمندی ها شناسایی و هدایت شوند. ما خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم ، اصل کار ما حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد درعرصه اجتماعی و تحلیل آسیب های اجتماعی یک نوع پیشگیری محسوب می شود اظهارکرد: اگر این نگاه را در جامعه حاکم کنیم و خانواده های آسیب پذیر را از حمایت های مادی ، معنوی و مشاوره برخوردار کنیم به سمت دستگیری خانواده های بسیاری پیش خواهیم رفت.

فتاح همچنین به وجود روح بلند و ایمان قوی این قشر از جامعه اشاره و تصریح کرد: خاستگاه بسیاری از انسانهای بزرگ این خانواده ها بودند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه جامعه هدف ما آسیب پذیرند و مشکلاتشان نیز بزرگ است، گفت: با توانمندسازی این افراد می توان جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم ولی باید در قدم اول اقدام به شناسایی و هدایت آنها کنیم.

فتاح  با اشاره به  آمار بالای طلاق در جامعه ، گفت : این آمار  در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۸ هزار یتیم تحت پوشش داریم که ۸۰۰ هزار نفر آنها از حامی برخوردارند؛ یعنی به ازای هر نفر ۳ تا ۴ حامی وجود دارد.همچنین ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۱۰۰ هزار طلبه تحت پوشش در حال تحصیل هستند. سه هزار نخبه نیز شناسایی شده است که جزو خانواده های آسیب پذیر محسوب می شوند.

رئيس کميته امداد امام خميني (ره) با اشاره به اجراي طرح محسنين خاطرنشان کرد: تنها در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح محسنين که ويژه کودکان بد سرپرست هستند، ۳۴۰ هزار حامي اعلام آمادگي کردند.

فتاح در ادامه با ارائه آماري از وضعيت وام هاي دريافتي از سوي مددجويان کميته امداد از بانک های عامل گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته شده کمتر از يک درصد از وام هايي که مدد جويان کميته امداد دريافت کرده اند وصول نشده و خوشبختانه مددجويان ما در اين زمينه عملکرد بسيار خوبي داشته اند.

رئیس کمیته امداد در ادامه ضمن تشکر از همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایرن در برپایی این کنگره ،خواستار پیگیری دستاوردها و نتایج این کنگره و تداوم این گونه همکاری ها شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    من پدر ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس