کد خبر 491643
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

سردار صارم طهماسبی جانباز سرافراز اسلام به همرزمانش شهیدش پیوست.

به گزارش مشرق، سردار صارم طهماسبی امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد و به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار صارم طهماسبی در دوران دفاع مقدسی در مسئولیت‌های مختلف عملیاتی، شناسایی، رزمی و فرماندهی یگان‌های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام به پاسداری از مرزهای ایران اسلام و نبرد با دشمن بعثی پرداخت.

وی در سیزدهم آبان ماه سال 1363 هنگام ماموریت شناسایی در منطقه سرخر در مهران از سوی گروه معروف به گوش برها به اسارت درآمد و پس از 50 ماه اسارت به آغوش ایران اسلامی بازگشت.

صارم طهماسبی سال 1333 در روستای سرابباغ شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد.

سال 49 پس از آشنایی با شهیدان محمد منتظری و علی اندرزگو وارد مبارزات سیاسی بر علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول سال 1350 همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری فنون و آموزش های رزمی و پارتیزانی و زندگی در شرایط بسیار سخت، در کنار مجاهدان و مبارزان جنبش امل لبنان بر ضد رژیم غاصب اسراییل در سرزمین های اشغالی جنگید و توسط ماموران ارتش اسراییل بشدت مجروح شد که آثار به جای مانده از جراحات آن زمان در پای چپ این مجاهد نستوه همچنان باقی است.

طهماسبی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شد و در یک مرکز چریکی به صورت مخفیانه به ساخت بمب‌های دستی و آموزش و هدایت تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه پرداخت و آنها را تجهیز و تسلیح می‌کرد.

پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید محمد منتظری با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل ماموریت ها و فراگیری آموزش های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید مصطفی چمران در جبهه میانی جنگ تحمیلی به صف نبرد علیه متجاوزان بعثی پیوست.

این آزاده و جانباز سرافراز میادین نبرد حق علیه باطل دارای شش فرزند است که همگی جزء نخبگان علمی بوده و در مدارج مختلف تحصیلی مشغول ارایه خدمت به جامعه هستند.

حاج صارم طهماسبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و سوابق درخشانی در تدریس و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ادم بی ریایی بود روحش شاد خداوند با شهدای کربلا محشورش کند .
  • عباس ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    روحش شاد مرد بزرگی بود
  • وحیدساده میری ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    شهادت هنر مردان خداست که توفیق مردان خدا میشود.روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس