تا سال گذشته که مادرم زنده بود او به من غذا می‌داد اما از وقتی که از دنیا رفته است دیگر توانایی این را ندارم که غذا بخورم چون در سربازی به دلیل انفجار شیئی دو چشم نابینا و دو دستم از مچ قطع شد و با وجود تائید صورت سانحه توسط ارتش،بنیاد شهید این آسیب دیدگی را مورد تائید قرار نداد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تقی گنجلو اُپراقی درباره حادثه‌ای که در سال 1384 برای او در دوره خدمت سربازی پیش آمده است توضیح می‌دهد:روز بیست و هشتم اسفندماه سال 1384 هنگامی که سرباز بودم در حین آموزش «ش م ه»(شیمیایی میکروبی هسته‌ای) براثر انفجار شیئی از ناحیه دو چشم نابینا شدم و دو دستم نیز از مچ قطع شد. من از سربازان نیروز زمینی ارتش در شهرستان پیرانشهر بودم.

به دنبال این حادثه به بنیاد شهید مراجعه کردم اما کارکنان بنیاد شهید گفتند که ابتدا باید ارتش جانبازی شما را تأیید کند. با مراجعه به سازمان ایثارگران ارتش و کمیسیون‌هایی که داشتند در «شورای عالی کمیسیون 120 ارتش » به عنوان جانباز 96 درصد شناخته شدم اما هنگامی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کردم آن‌ها گفتند که چون این حادثه در حین آموزش «ش م ه» برای شما به وقوع پیوسته است جزو مصادیقی که بتوان آن را جانبازی به شمار آورد، نیست و عملا من به عنوان جانباز به حساب نمی‌آیم.

عوارض آسیب‌دیدگی تقی گنجلو در دوره سربازی

در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران ناکام بودم این درحالی است که پس از فوت مادرم در سال گذشته من دیگر توانایی انجام بسیاری از کارها را ندارم. به عنوان مثال فقط در یک نمونه باید بگویم که چون دو دستم از مچ قطع شده است حتی توانایی اینکه قاشق را بدست بگیرم و غذا بخورم هم برایم مقدور نیست. در سال‌های گذشته که مادرم در قید حیات بود او زحمت می‌کشید و غذا در دهانم می‌گذاشت از طرفی چون نابینا هستم نمی‌توانم کاری انجام بدهم و همین برایم مشکلات بسیاری را بوجود آورده است. به دنبال این موضوع که جانبازی من مورد تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نگرفت به تهران آمدم و به این نهاد رفتم تا رئیس یا قائم مقام بنیاد شهید را از نزدیک ملاقات کنم اما اجازه ندادند که این امر صورت بگیرد. من حتی التماس هم کردم که بی‌نتیجه ماند.

اگرچه سازمان ایثارگران ارتش 70 یا 80 هزار تومان ماهانه مستمری به من می‌دهد اما این مبلغ کفاف زندگی من را نمی‌دهد و از طرفی توانایی انجام هیچ کاری را ندارم. برادرانم هم که در روستا زندگی می‌کند. آنها نیز نمی‌تواند از من نگهداری کنند. امیدوارم این سخنان موجب شود تا مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران وقتی را برای ملاقات من با آن‌ها در نظر بگیرند تا بتوانم رودررو مشکلاتم را بگویم یا به پرونده جانبازی‌ام رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SMAH1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    از این دست عزیزان زیادند! نمونه اش سربازانی که در حادثه ایستگاه خیام نیشابور (سال 82 یا 83) جان خود را از دست دادند یا مجروح شده اند! واقعا سئوال این است : آیا فقط آنهایی که در انقلاب یا جنگ شهید یا جانباز شده اند (که قطعا از فرزندان جاویدان این ملت خواهند بود) فقط برای این کشور خدمت کرده اند؟ بنیاد شهید به کجا می رود؟
  • رسانه ای ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام ایسنا اسناد و مدارک دیگری را پیوست این خبر کرده است. ظاهرا مسولین ذی ربط منکر حادثه شده اند.
  • شایان ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مادر منم در روز 22بهمن 57 تیر خورده ولی اصلا بنیاد باهمه مدارکی که داره قبولش نمیکنه و هر روز به یه بهانه ای دست به سرش میکنن
  • یحیی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    با سلام واحترام خدمت ریس ایثارگران ارتش برای یک ارتش قهرمان با این همه فداکاریهای که در زمان جنگ تحمیلی کرده است 48000شهید 220000هزار شهید وهزاران ازاده جای تاسف دارد که بنیاد جانبازی ارتش یک کشور 80میلیونی را قبول ندارد این را میرساند بنیاد ارزشی برای فرماندهای ارتش قایل نیست ارتش جمهوری اسلامی ایران جز 5ارتش قهوی جهان شناخته شده اما یک سازمان بنام بنیاد ایثارگری ایثارگران 8سال دفاع مقدس را قبول ندارد از این باید ترسید زمانی بیاید کارت سربازی ارتش را قبول نکنند نیروهای مسلح بزرگترین وزارتخانه در سحط کشور است اما 30سال از جنگ گذشته نتوانستند مشکل ایثارگران ن م را درست کنند که بنیاد ارزشی برای پرونده کامل و بدون نقص از ایثارگران ارتش یک سرباز میبرد برای بنیاد وبنیاد ان سرباز را جانباز قبول ندارد پرسنل کادر ارتش با 70درصد جانبازی ارتش بنیاد به ان 20درصد داده است خود بنده با 60درصد بخدا بمن یک درصد نداده است متاسفانه مجلس 9 هم برای جانبازان ن م کاری انجام ندادند چونکه دل سوز ی برای ن م نیست تا بچه گریه نکند مادر بان توجه نمیکند شما دلسوزان نظام ایران اسلامی را بخدا قسم میدهم حق وحوقوق جانبازان ن م کشور را نادیده نگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس