در راستای سلسله برنامه‌های "به تماشای سرو"، از خانواده «شهیدسیدعلی اندرزگو» چریک تنهای انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود.

1455450307754_sarv.jpg

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ویژه برنامه "به تماشای سرو" که هر هفته دوشنبه‌ها به دیدار با خانواده یکی از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد؛امروز 26 بهمن ماه از ساعت 16 تا 17در منزل خانواده شهید سید علی اندرزگو معروف به شیخ عباس تهرانی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سیدعلی اندرزگو در رمضان سال 1318 در تهران متولد شد. او در نوجوانی با شهید نواب صفوی آشنا شد در قیام 15 خرداد، به عرصه مبارزان با رژیم شاه گام نهاد و مورد تعقیب مزدوران ساواک قرار گرفت و در اولین اقدام گروهی و دراعدام انقلابی حسنعلی منصور، همکاری داشت.

ساواک پس از سال‏ها تعقیب و گریز، سرانجام با کنترل مکالمات تلفنی مناطق وسیعی از تهران، او را شناسایی کرد و دریافت که نوزدهم ماه مبارک رمضان در منزل یکی از دوستانش میهمان خواهد بود. بلافاصله محل را محاصره کرد و شهید اندرزگو،سرانجام طی درگیری با ساواک در دوم شهریور ماه 1357 با زبان روزه در 39 سالگی شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‏‌اش دست یافت.

تکریم و بزرگداشت خانواده‌های شهدا و پاسداشت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی(ایثار، جهاد، مقاومت وشهادت) و همچنین ثبت خاطرات شهدا، سیره اخلاقی و باز تولید شیوه‌های تربیتی این عزیزان با تاکید بر سبک زندگی اسلامی ایرانی و معرفی آن به نسل امروز از اهداف برگزاری ویژه برنامه" به تماشای سرو" توسط فرهنگسرای رضوان تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    سید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس