کد خبر 491624
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

ادعای عجیب دست داشتن ایران در فریب جوانان سعودی برای پیوستن آنها به گروه‌های تروریستی، متهم کردن بسیج مردمی عراق به ارتباط با ایران و ادعای دخالت ایران در کشورهای همسایه، از موضوع هایی بود که روزنامه سعودی روز جمعه به آن پرداختند.

به گزارش مشرق، روزنامه سعودی "الوطن" در مطلبی با عنوان، "آیا ایران بلقیس را کشت و جوانان ما را فریب داد" ادعا کرد که انفجار سفارت عراق در لبنان در دهه هشتاد میلادی توسط گروهی عراقی انجام گرفت که از سوی ایران حمایت می‌شد.

این روزنامه سعودی در بخش دیگری از این مطلب مدعی شد که ایران، حزب الله لبنان و حزب الدعوه عراق، جوانان سعودی را "هدف قرار داده" و "برای خدمت به تفکر ایرانی" به خدمت می‌گیرند. !!
الوطن در ادامه برای مستند کردن توهمات خود، به نقل از پدر یک تروریست جوان سعودی به نام "سعد" که پسرعمویش را به قتل رسانده بود، نوشت: "مادر سعد گفت که پسرانش جادو شده اند .. در واقع مادران همیشه همه چیز را می فهمند."
الوطن همچنین با اشاره به فریب خوردن جوانان این کشور از طریق اینترنت و پیوستن آنان به گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده، مدعی شد که در دهه شصت میلادی سازمان اطلاعات آمریکا با همکاری گروهی از دانشمندان برنامه ای را با نام MKULTRA CIA's mind control program ساخت؛ و بعضی مقالات نیز اشاره دارد که این برنامه نخستین بار در آزمایشگاه های نازی ها ساخته شد و پس از جنگ جهانی دوم به همراه هزار دانشمند آلمانی به آمریکا انتقال یافت.
این روزنامه سعودی در ادامه با اشاره به پیشرفت یافتن MKULTRA برای کنترل رفتار انسانها به صورت فردی و یا جمعی، جنایات شماری از جوانان سعودی در آمریکا را به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن آنان از همین برنامه دانست!
الوطن در پایان برای توجیه ادعای خود مبنی بر اینکه "ایران جوانان سعودی را فریب می دهد"، این سؤال را مطرح کرد که "آیا ایران از طریق روسیه به این برنامه دست یافته است؟ و چه کسی از توانایی های این برنامه اطلاع دارد؟"
"بسیج شیعی .. به جای ارتش عراق"
روزنامه "الجزیره" در مطلبی به قلم "جاسر عبدالعزیز الجاسر" مدعی شد که ایران از طریق سران احزاب وابسته در حال "نفوذ" در برخی کشورها مانند عراق، لبنان، یمن و بحرین است.
این روزنامه سعودی ادعا کرد، ایران با استفاده از گسترش داعش در عراق، فرصت را غنیمنت شمرد تا مرجعیت شیعه را برای اعلام "جهاد کفایی" قانع کند.
الجزیره در ادامه هدف مرجعیت عراق از اعلام جهاد کفایی علیه داعش را "لشکرکشی پیروان شیعه" توصیف کرد و مدعی شد که این اقدام توسط ایران برنامه ریزی شد.
الجزیره به نقل از برخی ناظران بدون اشاره به هویت و نام آنها، ادعا کرد که "بسیج شیعی" به زودی جای ارتش عراق را خواهد گرفت و پس از به حاشیه راندن ارتش، به قدرت اصلی این کشور تبدیل خواهد شد.
"حسن همجواری یا بمبگذاری همسایه"
روزنامه "الریاض" در مقاله‌ای تحت عنوان "حسن همجواری یا بمبگذاری همسایه" به قلم "ایمن الحماد" با تکرار ادعاهای مطرح شده در خصوص کشف بمب و سلاح در کویت و بحرین، مدعی شد: "از زمان ورود نیروهای سپر الجزیره به بحرین، ایران از هر راهی تلاش می کند اوضاع سیاسی بحرین را متزلزل کند."

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید هادی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    بیکارید؟! چه اهمیتی داره چندتا وهابی جاهل چی میگن؟!
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    من فکر میکردم مفتیهای سعودی دنیای حماقتند اما ظاهرا رونامه نگرانشان هم دستکمی ازآن ها ندارند
  • همان مسئول ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اصلا مگه زالو ها هم روزنامه دارن؟
  • مهدی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    خوب اگه غیر این خزعبلات مینوشتن اونموقع عجیب بود
  • بهجت ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    آفرین. حرف دلمو زدی. بس پول مفت به این خبیث ها دادند که مست می کنند و چرندیات تحویل ملتشون میدن
  • رها ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ...خدایی جنسش چیه؟
  • عمرناصر اهل سنت ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چیه وهابی های حرامی جانی گجاتون میسوزه
  • پسر ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لعنت خداوند بر وهابیون و پدرش آل نحوس نجوس وحوش
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پس انتظار داشتید بنویسن پادشاه سعودی دیکتاتوره و با جنگ و پایین آوردن قیمت نفت ملتش رو بدبخت کرده و باعث کسری 150 ملیارد دلاری بودجه شده و مسلمانها رو کشته؟؟؟!!!!!!!!!! خب معلومه یه چیزی مینویسن که باب میل آل سعود باشه.
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    همشون یک مشت اسکلن
  • محسن ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چقدر اینا بدبختن
  • هیچکس ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    وهابی ها کم کم زمین هم گاز میزنند تازه زمین خوردن حالا مونده ...
  • کاپیتان ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لطفا یکی پیدا بشه بره نام جعلی خلیج... رو تو ویکی پدیا اصلاح کنه https://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%88%D9%8A%D8%AA
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ال سعود دشمن سر سخت مسلمانان وبشریت ااست باید از روی زمین محو شود مرگ بر ال سعود وطرفداران او
  • مریم السادات ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    آفرین، تمام امید آمریکا و اسرائیل در منطقه فرقه جعلی وهابیت و رژیم مرتجع آل سعود است. با سقوط این رژیم تمام توطئه ها و فتنه ها خنثی. میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس