جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که خود را متعهد به حمایت از فرقه تروریستی منافقین می داند، بلافاصله حمله به مقرّ این گروهک تروریستی را محکوم کرد، در حالی که وی در همین روزها با حضور در نشست وین، ادعای حل بحران تروریسم در سوریه را دارد!!!

به گزارش مشرق، ساعت 19 روز پنجشنبه گذشته، اردوگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد که محل نگهداری عناصر گروهک  تروریستی منافقین است، مورد حمله خمپاره ای قرار گرفت. سران منافقین ادعا کردند که در این حمله بیش از 80 موشک از انواع مختلف به لیبرتی اصابت و خسارات جانی و مالی بسیاری را به این گروهک تحمیل کرده است.

منابع امنیتی عراق تعداد موشک های شلیک شده را 20 قبضه عنوان کرده اند. منافقین نوع موشک ها را کاتیوشا و فلق اعلام کردند.مریم قجر عضدانلو رجوی، سرکرده منافقین که در پاریس به سر می برد، به سرعت این عملیات را محکوم و از آمریکایی ها خواست تا حمایت خود را از اردوگاه لیبرتی به عنوان یک «کمپ موقت اسکان» بر عهده بگیرند و جان کری که خود را متعهد به حمایت از منافقین می داند، بلافاصله حمله به مقرّ این گروهک تروریستی را محکوم کرد، در حالی که وی در همین روزها با حضور در نشست وین، ادعای حل بحران  تروریسم در سوریه را دارد. این موضع وزیر خارجه آمریکا سند روشنی بر تقسیم بندی  تروریسم به خوب و بد توسط آمریکاست،

چراکه وزیر خارجه این کشور در شرایطی حمله به لیبرتی را محکوم می کند که تاریخ جنایات منافقین را نادیده می انگارد و همزمان در نشست وین به دنبال حل بحران سوریه است، اما در همین حال، کشورش با حمایت از تروریست های النصره، آتش جنگ سوریه را بیشتر شعله ور می کند.

نکته جالب این که مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین اذعان دارد که لیبرتی یک کمپ موقت است، اما منافقین از سال 2011 تاکنون در آن مستقر بوده و حاضر به خارج شدن از آن نیستند.


نام برخی از اعضای کادر منافقین هم در میان کشته شدگان

در این عملیات، حسین ابریشمچی شکنجه گر سابق (برادر مهدی ابریشمچی و از مسؤولین رده بالای  مجاهدین)، منوچهر براتی (از فرماندهان بسیار مجرب جنگ نامنظم با ده ها عملیات  تروریستی درون مرزی)، حمید دهقان (از نیروهای عملیاتی جنگ نامنظم)، جاسم قصیر (مترجم زبان عربی) و هم چنین نیره ربیعی (عضو شورای رهبری مجاهدین-مدار پایین) به چشم می خورد. بقیه کشته ها نیز عمدتاً از نیروهای قدیمی و با سابقه این گروهک بودند.

در خصوص عملیات لیبرتی، سازمان منافقین اسامی 25 نفر از کشته شدگان خود را اعلام کرده است که در میان آن ها نام 11 تن از کادر بالای گروهک نفاق دیده می شود.

پیش از این نیز حمله ای به محل حضور منافقین در کمپ اشرف در استان دیالی در شهریور ماه 92 صورت گرفته بود که منجر به کشته شدن بیش از 57 عضو این سازمان شد. زهره قائمی، مسؤول منافقین در عراق و معاون مریم رجوی و گیتی گیوه چیان مسؤول اطلاعات و عملیات منافقین، خوش نویس مسؤول طراحی و برنامه ریزی منافقین، نیکنام (استراتژیست منافقین)، سید احمدی (متخصص تخلیه تلفنی)، ازجمله کشته های این گروهک در سال 2013 بودند.

اشرف هم مانند دیگر نقاط جهان، جای ماندن برای منافقین نداشت. از 3400 ساکن آن، در چندین حمله نزدیک به 200 نفر کشته شدند. باقیمانده آنان هم به کمپ لیبرتی منتقل شدند و در میان کشورهای اروپایی، آلبانی با تطمیع آمریکا، میزبانی بیش از 600 عضو منافقین را پذیرفت. بقیه هم در لیبرتی و در اسارت سران سازمان رجوی باقی  ماندند. 400 فریب خورده این گروهک نیز با بازگشت به ایران به زندگی عادی در کنار خانواده خود بازگشتند.


پایگاه لیبرتی در عراق در چه موقعیتی قرار دارد؟

پاسخ: لیبرتی پایگاه نظامیان آمریکایی در بغداد و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر بود که ابتدا «پایگاه پیروزی» نام گرفته بود و در قالب برنامه آمریکا برای کاهش بار روانی منفی حضور نظامی این کشور در عراق، به پایگاه «حرییت» (به عربی) و «لیبرتی» (به انگلیسی) به معنای «آزادی»، تغییر نام پیدا کرد. در جریان حمله آمریکا به عراق این پایگاه میزبان نیروهای اشغالگر بود. لیبرتی یکی از بزرگترین پایگاه های  آمریکا محسوب می شد.

پرسش: مسؤولیت حمله به لیبرتی را چه گروهی به عهده گرفته است؟

  این دو عملیات را جیش المختار بر عهده گرفته است. جوانان موسوم به «فرزندان انتفاضه شعبانیه» از همان سال های 2009 و 2010 که البته هنوز تحت پرچم جیش المختار جمع نشده بودند، بارها هشدار دادند که دیگر بیش از این حضور منافقین را در خاک عراق تحمل نخواهند کرد و باید این کشور را ترک کنند.

جیش المختار یا حزب الله عراق در سال 2013 شکل گرفت. این گروه متشکل از شیعیان جنوب عراق است که تعداد زیادی از بستگان خود را در انتفاضه شعبانیه در سال 1991 میلادی از دست دادند.

این قیام که شیعیان جنوب عراق به راه انداختند توسط ارتش بعث و با کمک سازمان  تروریستی منافقین به شدت سرکوب شده و تعداد زیادی از انقلابیون به شهادت رسیدند.

این گروه ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت عملیات روز پنجشنبه لیبرتی عنوان داشت: «جیش المختار که متشکل از خانواده های قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به  سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هرچه سریع تر خاک عراق را ترک کنند، اما آن ها علی رغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی اصرار بر اشغال بخشی از خاک عراق را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است.»

گروه جیش المختار به  سران گروهک  تروریستی منافقین هشدار داد که اگر هرچه سریع تر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این گونه عملیات ها وجود دارد. اردوگاه لیبرتی در سال 2011 از محل اسکان ارتش آمریکا به محل حضور منافقین تبدیل شد، اما روند انتقال آن ها به خارج از عراق طی 4 سال گذشته به کندی انجام می گیرد.

منافقین افزون بر ترور و جنایات بی شمار علیه شهروندان ایرانی، در انتفاضه شعبانیه به کشتار وسیعی از مردم عراق دست زده و 25 هزار نفر را به قتل رساندند. صدام به این گروهک ایمان آورده بود، به طوری که در اواخر حکومت بعث، منافقین به ارتش خصوصی صدام تبدیل شده بودند. اعضای گروهک  تروریستی منافقین در زمان رژیم صدام جنایات فجیعی در استان بصره انجام دادند و در سرکوب تظاهرات کنندگان در انتفاضه شعبانیه در سال 1991 حضور داشتند.
یک منبع سیاسی بلندپایه عراقی گفته است: آن طور که از شواهد پیداست، گور دسته جمعی پیدا شده در اردوگاه اشرف متعلق به اجساد شهروندان شیعه و مسؤولان، افسران، شیوخ و عالمان دینی عراقی است. این ها اجساد کسانی است که در فاصله سال های 2006 تا 2009 ربوده شده و به  دست عوامل منافقین به قتل رسیده اند.
این گروهک در این مدت پا را فراتر گذاشته و بنا به نقل «محمدمهدی البیاتی» وزیر حقوق بشر عراق، با تبلیغات رسانه ای منفی در امور داخلی کشور دخالت می کنند. بقای این گروهک به هر نحوی در عراق به ضرر منافع ملی و تمامیت ارضی آن کشور است و هرچه سریع تر باید تعیین تکلیف شود؛ زیرا همه به  تروریست بودن آن ها اذعان دارند، حتی مؤسسه آمریکایی REND که بودجه آن از ایالات متحده آمریکا تأمین می شود، در تحقیقاتی اعلام کرده است کسانی که در پادگان اشرف هستند، تروریست و با گرایش های فرقه ای هستند که بیش از 70 درصد آن ها خلاف میل خود در اشرف نگهداری می شوند.
وزارت خارجه آمریکا پس از حمله به کمپ لیبرتی، دولت عراق را تحت فشار قرار داده و خواستار مجازات عاملان این حمله شده است. آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، این که مرگ اعضای منافقین به  سرکردگان گروهک فرصت می دهد مظلوم نمایی کرده و در رسانه ها به هوچی گری و عوام فریبی بپردازند. هرچند این فرقه در مجامع بین المللی  هیچ وجهه ای ندارد و تنها راه نجات خود را برای برون رفت از بحران های عدیده، ایجاد تنش و اختلاف و دامن زدن به آن و درگیری و پرونده سازی علیه ایران می داند.
یکی دیگر از دلایلی که خشم و نفرت مردم عراق را نسبت به منافقین تشدید کرده است، همکاری این گروه با تروریست های داعش است. منافقین معتقدند که نظام سیاسی جدید در عراق پشتیبان خط مقاومت و پایگاهی برای  مبارزه با رژیم صهیونیستی است لذا به شکل گسترده ای در تلاش اند تا با همکاری با گروهک هایی مانند داعش، یک جنگ مذهبی و طائفه ای به راه اندازند. دولت عراق، اقدامات مهم و مؤثری در تضعیف این گروهک داشته است، اما این گروه به طور مستقیم با سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و برخی سازمان های بین المللی در ارتباط است؛ به همین خاطر امکان اخراج نهایی آن ها تاکنون میسّر نشده است.
این گروه در سوریه نیز با تروریست ها همکاری دارد. اسناد انتشار یافته توسط پایگاه خبری تأکید می کند که گروهک  تروریستی منافقین در قتل عام ها و کشتارهای انجام شده علیه مردم مناطق مختلف سوریه طی بحران حاکم بر این کشور دست داشته است. با توجه به این فعالیت ها باید تکرار این گونه عملیات ها را علیه منافقین منتظر بود. منافقین، تاریخی از جنایت و کشتار مردم بی گناه را در پرونده دارند و اکنون ماهیت آن ها با ترور و همکاری با تروریست ها گره خورده است، اما این آتش افروزی، آن ها را در آستانه نابودی قرار داده است و ملت عراق نمی تواند وجود عاملان کشتار پدران و مادران خود را در خاک کشورشان تحمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    امریکا نوکرانش را تا زمانی که لازم باشد حمایت می کنه و زمانی که تاریخ مصرفشان تمام شد خودش و یا عواملش انها را نابود می کنند مثل شاه که 50 سال به انها خدمت کرد در اخر هم برای معالجه به کشورش راه نداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس