ديويد کامرون نخست وزير انگليس در پيامي به نبيه بري رييس مجلس نمايندگان لبنان با اعلام حمايت از تلاش هاي او براي برقراري زمينه گفت وگوهاي ملي در لبنان تاکيد کرد که انگليس از ثبات و امنيت در لبنان حمايت مي کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري ملي لبنان، هيوگو شورتر سفير جديد انگليس در لبنان اين پيام را در ديدار با نبيه بري تسليم وي کرد.

در اين پيام، ضرورت فعال شدن موسسات رسمي و دولتي و گسترش تلاش ها براي انتخاب رييس جمهوري جديد لبنان درخواست شده است.

لبنان حدود 530 روز است که رييس جمهوري ندارد.

کامرون دراين پيام آورده است: دولت انگليس تصميم گرفته است که سهم خود براي کمک به لبنان در ميزباني از آوارگان سوري و تقويت ارتش لبنان در سه سال آينده از جمله مجهز کردن آن به سلاح و آموزش هاي نظامي را افزايش دهد.
سفير انگليس بعداز ديدار با رييس مجلس لبنان ضمن محکوم کردن حمله اخيرعليه ارتش لبنان در شهرک عرسال در شمال شرق اين کشور گفت: انگليس از هر اقدام سازنده براي برقراري ثبات و امنيت در لبنان حمايت مي کند.
وي افزود: به اعتقاد لندن انتخاب نمايندگان پارلمان ، انتخاب رييس جمهوري و پيشرفت امور حياتي و روزانه ملت لبنان به ويژه در اين شرايط سخت، ضروري است.

سفير موقت آمريکا: ثبات سياسي را نمي توان خريد

براساس اين گزارش، ريچارد جونز سفير موقت آمريکا ( کاردار) آمريکا در لبنان هم بلافاصله بعداز ورود به بيروت با نبيه بري رييس مجلس و تمام سلام نخست وزير لبنان به طور جداگانه ديدار و گفت وگو کرد.

وي بعداز اين دو ديدار در کنفرانسي خبري گفت: آمريکا همچنان بخشنده باقي مي ماند اما ثبات سياسي داخلي را نمي توان خريد و يا از خارج وارد کرد.

جونز افزود: مقامات سياسي لبنان بايد براي يافتن راه حل هاي خلاقانه به منظور مقابله با چالش ها و پايان دادن به مشکلات سياسي کنوني تلاش و اقدام کنند.

سفير موقت آمريکا اضافه کرد: فعاليت دولت ، مجلس و رييس جمهوري براي لبنان براي تامين منافع ملت لبنان ضروري هستند و ترديد نکنيد که آمريکا در کنار لبنان و شريک آن در رويارويي با تهديدهاي ناشي از بحران سوريه و برقراري ثبات و امنيت است.

وي خاطرنشان کرد: کاخ سفيد هفته گذشته اعلام کرد که آمريکا برنامه اي براي تقويت بيشتر کمک هاي نظامي به لبنان براي دفاع از مرزهاي خود در مقابل تندروهاي خشن دارد و در سال آينده 150 ميليون دلار کمک هاي نظامي به لبنان ارائه مي کند.

ريچارد جونز سفير اسبق آمريکا در لبنان و رژيم صهيونيستي، سال ها بعداز بازنشسته شدن و دور بودن از امور ديپلماتيک، دو روز قبل به عنوان سفير موقت آمريکا در لبنان وارد بيروت شد.

جونز قرار است در دوره انتقالي و تا زماني که خانم اليزابت ريچارد سفير جديد آمريکا در لبنان ماموريتش را شروع کند، امور ديپلماتيک سفارت آمريکا در لبنان را برعهده داشته باشد. 

اليزابت ريچارد معاون سابق وزير امور خارجه آمريکا در خاور دور که جايگزين ديويد هيل شده است، به دليل اقدامات پيچيده روتين در آمريکا تاکنون نتوانسته است ماموريت خود را در لبنان شروع کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس