کد خبر 491338
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس در ادامه تاکيد کرد: بانک صادرات موظف است در اسرع وقت نسبت به تامين مطالبات مردم از موسسه ميزان و پرداخت آن‌ها اقدام کند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان در توضيحاتي در خصوص دليل تغيير بانک پرداخت کننده مطالبات موسسه ميزان از موسسه عسکريه به بانک صادرات گفت: در جلسه دو هفته پيش مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي با معاونان استاندار، آقاي دکتر سيف رئيس بانک مرکزي در گفت‌وگوي تلفني با يکي از نمايندگان مشهد به اين موضوع اشاره کرد که موضوع ميزان از طريق واگذاري اين موسسه به موسسه مالي و اعتباري عسکريه حل شده است.

وي ادامه داد: در همان جلسه رييس بانک مرکزي گفت که به خاطر برخي اشکالات، امکان توافق با بانک صادرات براي واگذاري موسسه ميزان به اين بانک وجود ندارد و به همين دليل موسسه عسکريه به بانک صادرات ترجيح داده شده است؛ لذا با توجه به تصريح بانک مرکزي اين موضوع توسط بنده و برخي ديگر از مسولان اطلاع رساني شد؛ اکنون بانک مرکزي با اتخاذ تصميم درستي موسسه ميزان را به صورت کامل به بانک صادرات واگذار کرد.

اين عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس در ادامه تاکيد کرد: بانک صادرات موظف است در اسرع وقت نسبت به تامين مطالبات مردم از موسسه ميزان و پرداخت آن‌ها اقدام کند.

دهقان ادامه داد: با حل مشکل سپرده گذاران موسسه ميزان از طريق بانک صادرات و پرداخت ديون اين موسسه به طلبکاران بخش اول مشکلات اين موسسه حل خواهد شد اما بخش دوم مشکلات مربوط به تخلفات مالي و برخي از اتهامات در خصوص مفاسد اقتصادي اين موسسه است که بايد طبق قانون با متخلفين برخورد شود.

اين عضو هيات رئيسه مجلس در پايان خاطرنشان کرد: يکي ديگر از مسائل مربوط به اين موسسه، استفاده موسسه ميزان از آرم قوه قضائيه و استقرار اين موسسه در واحدهاي ساختماني دادگستري جمهوري اسلامي ايران است که عمدتا متعلق به قضات بوده و از موسسات مالي بخش خصوص به حساب مي آيد، موضوعي که از خطاهاي جدي است و بايد براي حيثيت قوه قضائيه مورد توجه قرار گيرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بانکی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    بانک صادرات در صورت سرعت عمل خود و ایجاد اعتماد بین اقشار مختلف مردم میتواند کل سپرده های را که در موسسه میزان بوده است را حفظ و در بازه زمانی حد اکثر 2 ماهه سپرده های دیگر مشتریان جدید خود را جذب و افزایش سرمایه دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس