نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و برادر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود تأکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران می‌بایست مجدداً بازگردد.

به گزارش مشرق، «جب بوش» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» بر لزوم بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد و گفت: «ما باید تحریم‌ها (علیه ایران) را مجدداً بازگردانیم و با همپیمانان خود برای ایجاد یک تقابل جدی با ایران مجدداً وارد تعامل شویم».

وی که همچون بسیاری دیگر از جمهوری خواهان مواضع تندی در قبال ایران اتخاذ کرده است، ادامه داد: «ما باید به وضوح با جاه‌طلبی‌های ایران در منطقه مقابله کنیم. ما باید تحریم‌ها را مجدداً بازگردانیم تا آنچه را که لازم است انجام دهیم و بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ایران از اروپا، کشورهای دیگر و شرکت‌های دیگر که به دنبال کسب سود هستند، سرمایه دریافت به دست نیاورد».

بوش درباره ایران اینگونه ادامه داد: «آنها (ایران) باید انتخاب کنند که می‌خواهند در وسیع‌ترین اقتصاد، با بالاترین احترام به حاکمیت قانون وارد تجارت و کار شوند یا اینکه قصد دارند برای اقتصاد ایران که تحت کنترل سپاه پاسداران است و هیچ حاکمیت قانون ندارد، تجارت کنند؟ فکر می‌کنم ما باید با همپیمانان خود برای ایجاد یک تقابل جدی با ایران مجدداً وارد تعامل شویم».

این نامزد جمهوری‌خواه در دفاع از رژیم صهیونیستی و انتقاد به لغو تحریم‌های ایران اینگونه گفت: «طنز تمامی این مسائل اینجاست که بزرگترین همپیمان اسرائیل (آمریکا)، به ایجاد بزرگترین تهدید برای موجودیت این کشور (اسرائیل) کمک کرده است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنیم».

وی تأکید کرد:‌«اگر تسلیحات ضروری پیشرفته در اختیار اسرائیل قرار دهیم، تأثیر بازدارندگی به وجود می آید و در آن هنگام ایران متوجه می‌شود که ما در خصوص تقابل با جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای این کشور در سراسر جهان جدی هستیم».

این نامزد جمهوری‌خواه که در نظرسنجی‌های آمریکا نیز وضعیت چندان رضایت‌بخشی ندارد، درباره مبارزه با تکفیری‌های داعش در عراق گفت: «ما باید با رهبران قبایل سنی وارد تعامل شویم. ما می‌بایست به طور مستقیم کردها را مسلح کنیم. ما باید مربیان نظامی خود را در تعداد محدودی از نظامیانی که داخل عراق داریم، ادغام کنیم. برج مراقب باید بتواند تشخیص دهد که پروازهای سورتی کدام مناطق را هدف قرار دهند. ما یک راهبرد نیاز داریم. آنچه که در حال حاضر داریم یک تلاش واکنشی است که یک رویکرد راهبردی نیست و راهبردی که من در ذهن دارم به تروریسم اسلامی و داعش پایان می‌دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    انقدر لفتش میدن ک دوران اوباما تموم شه آخرم ک رییس جمهور عوض میشه مواضع و کلا عوض میکنن تنها چیزی ک این برجام داره فقط 4 سال عقب گرده محضه اشکال نداره جوونای ما بدی ب چشم ندیدن از آمریکا فقط خاطرات میدونن همین میشه تجربه براشون ک از آمریکا بدشون بیاد تنها چیزی ک جونای مارو آپگرید کرده تو این سالها همین رفتار آمریکاس ب ی آپگرید جدید نیاز داریم البته من خودم 25 سالمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس