کد خبر 564317
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

در آمریکا یک نظرسنجی به عمل آمد که نتایج آن حاکی از نگرانی شدید از اوضاع اقتصادی این کشور و همچنین ناکارآمدی سیاستمداران سنتیِ آن است.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه فاکس نیوز آمریکا، نتایج نظرسنجی جدید، حاکی از نگرانی شدید مردم آمریکا از اوضاع این کشور و ناکارآمدی سیاستمداران سنتیِ آن است.

انتخابات درون حزبی برای مشخص کردن نامزد اصلی ریاست جمهوری هر یک از  دو حزب بزرگ آمریکا، روز گذشته (سه شنبه) به طور همزمان در پنج ایالت آمریکا برگزار شد.

هنگامی که رأی دهندگان از محل های اخذ رأی بیرون می آمدند، از آنان یک نظرسنجی به عمل آمد که نتایج آن حاکی از نگرانی شدید رأی دهندگان آمریکایی از اوضاع اقتصادی این کشور و همچنین ناکارآمدی سیاستمداران سنتیِ آن است.

شان هانیتی، مجری فاکس نیوز گفت: نتایج این نظرسنجی همان موضوعاتی را که ما مدت ها است درباره آن ها صحبت می کنیم، مورد تأیید قرار داده است.

مثلاً در ایالت پنسیلوانیا، 60 درصد از جمهوری‌خواهان احساس می‌کنند که واشنگتن (سیاستمداران سنتیِ آمریکایی) به آنان خیانت کرده‌اند.

مسئله اصلی برای مردم، موضوع «مهاجرت» نیست، بلکه 39 درصد از مردم درباره «اقتصاد» و «اشتغال» صحبت می‌کنند.

هانیتی افزود: من هر شب مدام به این مسئله اشاره می‌کنم که نود و پنج میلیون آمریکایی از نیروی کار این کشور خارج هستند، پنجاه میلیون تن نیز در فقر بسر می‌برند و همچنین چهل و شش میلیون نفر (به علت فقر) از برنامه‌ی دولتیِ کالابرگ‌های مخصوصِ دریافت غذای رایگان استفاده می کنند.

هانیتی بار دیگر به نتایج نظرسنجی شب گذشته (سه شنبه شب) بازگشت و ادامه داد: 57 درصد درباره اقتصادِ آمریکا «بسیار نگران» هستند. 83 درصد بر این باورند که یک شخصیتِ خارج (از تشکیلات رسمی سیاستمدارانِ آمریکایی) قادر خواهد بود این مشکلات را برطرف کند.

71 درصد معتقدند که کشور (آمریکا) شدیداً نیازمند «تغییر» است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس