کد خبر 491263
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

روزنامه کیهان در شماره امروز پنجشنبه گزارش اول خود را به بازتاب اظهارات مقام معظم رهبری در رسانه های بیگانه و برخی تحلیل های این رسانه ها درباره اظهارات ایشان اختصاص داد.

به گزارش مشرق، کیهان در این گزارش نوشت: بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش آموزان درباره مبارزه با استکبار به عنوان یک حرکت منطقی و دارای پشتوانه علمی و تاکید معظم له برضرورت دوری از ساده انگاری و غفلت از دشمنی آمریکا، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
تیتر این گزارش به خبر روزنامه انگلیسی گاردین اختصاص یافته و آمده است: روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در سخنان خود بین مردم آمریکا و دولت این کشور فرق گذاشته و تاکید کرده است: بدیهی است که این شعار به معنای مرگ بر ملت آمریکا نیست بلکه به معنای مرگ بر سیاست های آمریکا و استکبار است.
در ادامه گزارش آمده است: از اجتماعات مدارس گرفته تا نمازهای جمعه و بیلبوردهای موجود در سطح شهرها؛ یک شعار همچنان در همه جای ایران حضور دارد: «مرگ بر آمریکا».
کیهان ادامه داد: به گزارش جام نیوز،گاردین تاکید کرد: رهبر عالی ایران روشن ساخت که این شعار به این زودی ها از واژگان سیاسی جمهوری اسلامی حذف نخواهد شد.
مغازه ایرانی با اسم فرنگی!، گزارش روز امروز کیهان به قلم فریده شریفی است که در آن می خوانیم: پوشاک کاسپین، لوازم منزل ایساتیس، پیتزا هالیدی، سی دی سنتر، هایپراستار و... نام فروشگاه هایی است که در گوشه و کنار خیابان ها مشاهده می کنیم، اسامی که نه تنها مناسب حرفه و نوع کالا و خدمات ارائه شده نیست بلکه متناسب با فرهنگ غنی و اصیل ایرانی نیز نیست و صرفا اسامی ناآشنا، فرنگی و عجیبی هستند که به تصور فروشندگان و مالکان فروشگاه ها برای جلب مشتری بیشتر انتخاب می شوند. اما آیا به راستی نام گذاری مغازه ها با اسامی عجیب و غریب می تواند تاثیری در جذب مشتریان داشته باشد؟
برگزاری مراسم 13 آبان 94 پرشورتر از هر سال در سراسر کشور عنوان عکس اصلی صفحه یک کیهان است که با این مقدمه ادامه می یابد: امسال نیز همچون سال های گذشته گرامیداشت یوم الله 13 آبان در خیابان های تهران و شهرستان ها اما پرشورتر و پرحرارت تر برگزار و طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در سراسر کشور طنین انداز و کدخدا زیر پای جوانان ایرانی له شد.
اخراج 44 هزار کارمند از 4 بانک بزرگ اروپا به دنبال شدت گرفتن بحران اقتصادی حوزه یورو، اعطای ماهیانه 100 دلار از سوی تشکیلات خودگردان فلسطینی به خانواده های فلسطینی با هدف جلوگیری از انتفاضه و مزدوران اعزامی سودان به یمن از راه نرسیده اسیر شدند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس