علی اکبر ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان و در هیچ جایی با آمریکا چه مستقیم و چه غیرمستقیم همکاری ندارد و نخواهد داشت.

 به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار با فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و روسیه در جهت مبارزه با تروریسم همکاری می کند، این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: ایران با نیروهای آمریکایی به هیچ عنوان چه در زمینه سیاسی و غیره همکاری ندارد و نخواهد داشت.

ولایتی در پاسخ به این سوال که مفهوم دولت انتقالی از سوی ایران در مذاکرات سوریه چیست؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ راه حلی را که مورد قبول دولت و ملت سوریه نباشد، پیشنهاد نمی کند؛ بنابراین هر راه حلی که در مورد سوریه مورد توجه و قبول جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، حتما باید از قبل مورد مشورت و توافق بین ایران و دولت سوریه باشد.

وی افزود: اگر قرار بود جمهوری اسلامی ایران بدون مشورت با دولت سوریه کاری را انجام دهد از حدود 5 سال قبل وارد این معرکه نمی شد و به دولت سوریه کمک نمی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات یادآور شد: همه حرف ما این بود که دیگرانی که هیچ حقی در سوریه ندارند نباید در مورد مردم سوریه تصمیم بگیرند.
ولایتی اضافه کرد: ایرادی که ما به دیگران داریم خودمان حتما مرتکب نخواهیم شد، بنابراین هیچ طرح و راه حلی از جانب جمهوری اسلامی ایران بدون هماهنگی و مشورت با دولت و ملت سوریه انجام نخواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس