کد خبر 483032
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در روزها و هفته‌های آینده غربی‌ها و به خصوص آمریکایی می‌توانند حسن نیت خود را نشان دهند و باید همه مراقب باشیم که آنها به عهد خود وفادار بمانند.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار وزیر خارجه لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام غربی‌ها برای شروع اجرای توافق هسته‌ای و بعد از تایید برجام توسط شورای عالی امنیت ملی آیا به امضای رهبر معظم انقلاب نیز نیازی هست یا خیر؟ اظهار داشت: بدون تردید آنچه که در مورد هسته‌ای باید به عرض برسانم، این است که باید مراحل خود را طی کند و همانگونه که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و مرحله مهمی را گذراند، باید در روزهای و هفته‌های آینده غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها حسن نیت خود را نشان دهند یا اینکه همانند گذشته کارهایی انجام دهند تا مردم ایران نسبت به حسن نیت آنها شک کنند.

وی افزود: امروز مرحله اجرای برجام آغاز می‌شود و باید همه مراقب باشیم که غربی ها به عهد خود وفادار باشند و هیچ ان‌قلتي وارد نکنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که همانطور که ایران بر عهد خود وفا کرد، طرف مقابل هم به تعهدات خود متعهد باشد، تاکید کرد: آنها باید تحریم ها را بردارند و ما نیز باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا آنها حسن نیت دارند و تحریم‌ها را برمی‌دارند یا خیر.

ولایتی گفت: به هر حال هر تصمیمی در کشور مسیر خود را دارد و هر مسیر قانونی که لازم باشد، طی خواهد کرد، اما آنچه اهمیت دارد این است که طرف مقابل به وظایف خود عمل کند، زیرا جمهوری اسلامی هیچ ابهامی بر اجرای مقررات مربوط به داخل کشور و تصمیم‌های کلانی که باید گرفته شود، ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آنچه مهم است، دقت بر روی وفای به عهد طرف مقابل است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس