کد خبر 490501
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی دیدار تیمش مقابل سایپا در جام حذفی را به فینال تشبیه کرد.

به گزارش مشرق، تونی اولیویرا در نشست خبری پیش از دیدار فردا (چهارشنبه) تیمش مقابل سایپا در جام حذفی در خصوص این بازی اظهار داشت: اگر بخواهیم در رابطه با جام حذفی صحبت کنیم، همه می‌دانند که این مسابقات با لیگ فرق می‌کند به خاطر همین بازی دشواری با سایپا خواهیم داشت. همه می‌دانند که برای قهرمان شدن در لیگ باید بیش از 30 بازی انجام شود اما برای قهرمانی در جام حذفی می‌توان با پیروزی در  4،5 بازی به این هدف رسید. مسلما هر بازی بزرگی برای رسیدن به هدف، فینال محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بازی با سایپا برای ما دشوار خواهد بود زیرا آنها تیمی سازماندهی شده هستند و مربی حرفه‌ای مانند جلالی دارند به خاطر همین معتقدم دیدار فردا با سایپا مثل فینال است.

سرمربی تیم تراکتورسازی افزود: به قول اسکولاری بازی فردا بُکش، بُکش می‌شود چون نه ما و نه سایپایی‌ها منتظر یک بازی راحت نیستیم. آنها می‌خواهند برای ما مشکل‌ساز شوند و ما هم سعی می‌کنیم از مشکلات رد شویم.

اولیویرا تصریح کرد: آخرین مرتبه‌ای که مقابل سایپا بازی کردیم مربوط به دو هفته پیش است که این تیم را شکست دادیم اما بازی سختی انجام دادیم. حریف فردای ما تیم قدرتمندی است اما سعی می‌کنیم به نحو احسن آنها را مهار کنیم.

وی در مورد تبعات بازی با ذوب‌آهن  عنوان کرد: آیا شما از این بازی خوش‌تان آمد؟ این بازی برای 10 روز پیش بود و تمام شد و فکر می‌کنم شما در بازی با صبا می‌خواهید بگوید بازی با صبا اینجای من (اشاره به گلویش) گیر کرده است. بازی برای کسانی که فوتبال را دوست دارند و کسانی که هوادار تراکتورسازی نیستند، یک فوتبال دوستانه بود. این فوتبال است که بین تیم و هواداران ارتباط برقرار می‌کند. ما 10 دقیقه آخر نتوانستیم بازی را کنترل کنیم و به همین خاطر بهای گرانی را پرداخت کردیم. مسلما آنچه که در بازی می‌ماند دقایق آخر است ولی دلیلی نمی‌شود که موقعیت و لحظه‌های خوبی را که شروع کردیم، نادیده بگیریم.

سرمربی تیم تراکتورسازی در خصوص اینکه او ارتباط خوبی با مربیان ایرانی دارد اما کارلوس کی‌روش هموطن او به همه مربیان ایرانی و مقامات فدراسیون فوتبال توهین می‌کند، گفت: من ارتباط خوبی با کی‌روش دارم که این ارتباط مانند دو برادر است ولی از لحاظ شخصیتی با هم متفاوت هستیم. کی‌روش روز گذشته به ایران نیامده و 4 سال است که در ایران حضور دارد. او حرفه‌ای است و کارهایی که انجام می‌دهد برایش هدف دارد و کار بیهوده انجام نمی‌دهد. بهتر می‌دانید برای اینکه در فوتبال بخواهیم یک قدم رو به جلو بگذاریم باید همه چیز سازماندهی شده باشد و قابلیت‌های باشگاه لحاظ شود.

اولیویرا افزود: زیاد با کی‌روش صحبت نمی‌کنم اما روز گذشته با او صحبت کردم. کاری که کی‌روش برای فوتبال ایران انجام می‌دهد و برای آن می‌جنگد این است که بهترین‌ها را برای ایران رقم بزند و هم در دنیا مطرح شود و هم در آسیا موفق‌تر باشد. مسلما برای اینکه تعادل ایجاد شود همه باید با هم باشند تا بهترین تیم ملی را داشته باشیم می‌خواهد امروز کی‌روش باشد یا هر فرد دیگری، تیم ملی مهمتر از هر چیز دیگری است.

وی درباره اینکه پس از شکست تراکتورسازی مقابل صبای قم در هفته گذشته شنیده شد که احتمالا همکاری‌اش را با تراکتورسازی پایان می‌دهد و از ایران می‌رود، گفت:‌ برای بیرون فرستادن من از ایران زیاد عجله نکنید. من این کشور را دوست دارم و در آن زندگی می‌کنم. مردمی که به من احترام می‌گذارند را دوست دارم و کنار آنها احساس آرامش می‌کنم و می‌خواهم خیلی شفاف باشم. موقعی که نتایج خوب نباشد این حرف‌ها پیش می‌آید اما اگر حرفی هم است باید در جلسه من و هیئت مدیره باشد تا با هم بتوانیم بحث کنیم. بعدا همه چیز مشخص می‌شود.

سرمربی تیم تراکتورسازی ادامه داد: زمانی که کار من با تراکتورسازی تمام شود، خاطرات خوبی با من خواهد بود و من این خاطرات را به ذهنم می‌سپارم و آنها را فراموش نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فشاری که روی مربیان در ایران وجود دارد، طبیعی است یا خیر، گفت: من یک سوال از شما می‌پرسم. چه تیمی فصل گذشته قهرمان ایران شد؟ مربی آن تیم چه کسی بود؟ چند ماه از آن اتفاق می‌گذرد؟ اما حالا فرکی کجاست؟ فوتبال همین‌طوری است و فقط این موضوع هم در ایران نیست. همه چیز فوتبال به نتایج بستگی دارد و زندگی مربیان هم روی نتایج می‌گذرد. الان می‌خواهم در مورد دوستم ژوزه مورینیو صحبت کنم. مگر او با چلسی قهرمان نشد؟ اما الان نتیجه نمی‌گیرد. آیا چیزی از ارزش‌های مورینیو کم می‌کند؟ برای من که اینطور نیست. مورینیو برای من همیشه شماره یک است.

اولیویرا افزود: گاهی وقت‌ها نتایج طوری رقم می‌خورد که به شما کمکی نمی‌کند ولی آن چیزی که الان ما را راضی نگه می‌دارد این است که با بازیکنانی مانند رحمانی، رفیعی، حمودی، خلیل‌زاده، عشوری و... کار می‌کنیم که 8 ماه فوتبال بازی نکرده بودند اما وضعیت‌شان امروز نسبت به دو ماه گذشته بهتر است و این هم به خاطر این است که ما کار می‌کنیم و در حال ساختن تیم هستیم که این مسئله زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: ما هشت ماه پیش با علم به اینکه این بازیکنان نامبرده باکیفیت هستند آنها را گرفتیم چون معتقدم بازیکنی باکیفیت است که باعث نتیجه‌گیری تیم می‌شود، حتی در برخی موارد این بازیکنان هستند که مربیان را نگه می‌دارند. تمام مربیان پیروز می‌شوند، شکست می‌خورند ومساوی می‌کنند من هیچ مربی را نمی‌شناسم که فقط پیروز شده باشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید از خصوصیات و توانایی‌های من در این مدتی که به ایران آمدم، کم نشده است. من تمام توانم را در اختیار تیم می‌گذارم و کارم را ادامه می‌دهم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم، البته تا آنجایی که از من راضی باشند چرا که اگر اینطور نباشد نقطه آخر کاری من است، هر چند زندگی ادامه دارد.

خبرنگاری از سرمربی تراکتورسازی سوال پرسید که آیا کارشناسان قضاوت منصفانه‌ای انجام می‌دهند یا نه، گفت: متاسفانه اینگونه بوده و ما در پرتغال می‌گوییم هشت، هشت است. یعنی حد وسط نداریم. یا خوب داریم یا بد.

وی در مورد اینکه پس از درگیری‌های به وجود آمده بین کارلوس کی‌روی و اسدی گفته می‌شود مربیان پرتغالی در ایران لابی می‌کنند، گفت: آیا سوال دیگری نداشتید که از من بپرسید؟ من چهار سال است در ایران حضور دارم و اکنون باید لابی کنم؟ زمانی که مربی تراکتورسازی بودم یک بازیکن به تیم ملی دعوت نشد و به چه دلیل باید لابی کنم؟ از شما می‌خواهم پاسخ دهید که منظورتان از لابی چیست؟ لطفا به سوالی که من می‌پرسم جواب دهید. چه کسی این حرف را زده است؟

خبرنگاری که این سوال را کرده بود عنوان کرد که از صحبت‌های علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال این طور برمی‌آمد که مربیان پرتغالی در حال لابی کردن هستند که اولیویرا پاسخ داد: من و یک مربی دیگر که در لیگ دسته اول حضور دارد، پرتغالی هستیم و فرد دیگری وجود ندارد. آن چیزی که من می‌گویم این است که تیم ملی باید سربلند باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس