معاون بين الملل رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: امير سابق قطر، اردوغان، داوود اغلو و نخست وزير قطر احمد بن جاسم افرادي بودند که به ايران آمدند تا کشور ما را قانع کنند که حکومت بشار اسد پس از چند ماه ساقط شود.

به گزارش مشرق، حسين شيخ‌الاسلام در خصوص علت دعوت از جمهوري اسلامي ايران براي حضور در نشست وين به منظور حل مسائل موجود در سوريه، گفت: آقايان کوفي عنان، اخضر ابراهيمي و دبيرکل سازمان ملل در زماني که پيرامون موضوع سوريه فعاليت داشتند بر حضور ايران در اين مذاکرات تاکيد مي‌کردند ولي چند کشور مانع مي‌شدند و علت اين کار هم اين بود که آن‌ها اعتقاد داشتند مي‌توانند در عرصه نظامي سرنوشت سوريه را مشخص کنند.

معاون بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه تلاش‌هايي صورت گرفت تا جمهوري اسلامي ايران را از مواضعش پيرامون سوريه منصرف کنند، بيان کرد: امير سابق قطر، اردوغان، داوود اغلو و نخست وزير قطر احمد بن جاسم افرادي بودند که به ايران آمدند تا کشور ما را قانع کنند که حکومت بشار اسد پس از چند ماه ساقط شود.

شيخ‌الاسلام گفت: در حال حاضر اين کشورها دريافته‌اند که بدون حضور موثر جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات پيرامون سوريه نمي‌توانند کاري را پيش ببرند علي رغم اينکه در حدود ۵ سال است که دست به هرگونه‌ جنايتي در سوريه زده‌اند.

وي با بيان اينکه تخريب، آدمکشي و ايجاد تروريسم از جمله کارهايي بوده است که مخالفان سوريه دست به آن زده‌اند ولي توانسته‌اند که به اهداف خود برسند، خاطرنشان کرد: بعد از ورود جنگنده‌هاي هوايي روسيه و‌ حضور قوي‌تر مستشاري ايران و‌ علي‌الخصوص تمرکز روي حلب ساير کشورها به اين نتيجه رسيدند که تقسيم سوريه ممکن نيست.

سوداي تروريست ها براي تجزيه سوريه و تعيين حلب به عنوان پايتخت بخش دوم اين کشور

کارشناس مسائل بين‌الملل با بيان اينکه تنها جايي که شرايط پايتخت شدن سوريه پس از تجزيه را داشت استان حلب بود، گفت: مخالفان سوريه به دنبال اين بودند که سوريه را به دو بخش تقسيم کنند و براي مثال دمشق يک پايتخت و حلب نيز پايتخت بخش ديگر سوريه بود.

شيخ‌الاسلام ادامه داد: پس از اينکه مخالفان دولت سوريه ديدند که تروريست‌هاي پرورش يافته‌شان در ميان درگيري‌ها از بين مي‌روند، تصميم گرفته‌اند آن چيزي را که نتوانستند از طريق نظامي به آن برسند بر روي ميز مذاکره به آن دست يابند، البته طبيعي است که بر روي ميز مذاکره نيز کسي اين امتيازات را به آن‌ها نخواهد داد.


حکومت فعلي سوريه رسمي است/نظارت نهادهاي بين المللي بر صحت و سلامت انتخابات سوريه

وي با بيان اينکه مخالفان بشار اسد طرح‌هاي غيرمعقولي را دارند به طور مثال مي‌گويند خود حکومت سوريه در طرح حکومت موقتي مدت انتقالي پشت سر گذاشته شود و در نهايت حکومت فعلي سوريه نيز ساقط شود و مزدوراني را که مخالفان بشار اسد تربيت کرده‌اند جانشين حکومت فعلي سوريه شوند، اظهار داشت: طبيعي است که حاکمان سوريه عاقل هستند و در روندي شرکت نمي‌کنند که خودشان عزل شوند.

معاون بين الملل رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه حکومت فعلي سوريه اعتقاد دارد که حکومت رسمي سوريه است چون با برگزاري انتخابات به حکومت رسيده است، بيان کرد: آن انتخابات نيز با نظارت کميسيون‌هاي خارجه از ساير کشورهاي جهان از جمله رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ايران بر اين انتخابات نظارت کرده‌اند‌، پس حکومت فعلي سوريه رسمي است و در انتخابات آينده که بر اساس قانون اساسي سوريه برگزار مي‌شود رئيس جمهور اين کشور مشخص مي‌شود.

شيخ‌الاسلام گفت: تا انتخابات آينده در سوريه اولويت اصلي مبارزه با تروريسم است و ‌مذاکره با معارضيني که مسلح نيستند يا اسلحه را کنار گذاشته باشند براي مشارکتشان در حکومت فعلي ولي رئيس جمهور بر اساس قانون اساسي سوريه آقاي بشار اسد است.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    چرا سقوط شهر مهین توسط داعش را که دیروز اتفاق افتاد اطلاع رسانی نکردید
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    آنچه مسلم است مردم سوریه نه بشار اسد را می خواهند ونه گروههای حرامی تروریستی جیره خوار قطر و عربستان را. مردم سوریه می خواهند یک حکومت دموکراتیک چندحزبی داشته باشند
  • ناشناس ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    مشرق لعنت بهت . آخه گفتن این حرف که مردم هم با حضور اسد موافقن کجاش انقدر سنگینه که بعد از چهار بار کامنت گذاشتن همه رو حذف کردی ؟ نکنه خودت داعشی هستی زورت میاد کسی بیاد بگه مردم طرف اسدن ؟ مملکته داریم ما ؟ نه میتونیم ضد دولت چیزی بگیم نه ضد داعش نه صد مخالفای سوری نه ضد آمریکا نه ... جمع کنین سایتتونو که فقط اشاعه فساد میکنه با این کاراتون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس