کد خبر 490270
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرد: ساخت یک پمپ گاز برای خودروها در «شبرغان» افغانستان 43 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه در برداشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس یک گزارش رسمی در آمریکا، ساخت یک پمپ گاز برای خودروها در «شبرغان»، 43 میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه در برداشته است.

ان. بی. سی نیوز به نقل از «جان روپکو» بازرس کل امور مالی بازسازی افغانستان (سیگار) نوشت: این پمپ گاز آخرین نمونه از این سوء‌استفاده‌ها و تخلفات در استفاده از میلیاردها دلار کمک آمریکا به افغانستان است.

«وارن ریان» سخنگوی روپکو نیز با اشاره به اینکه این هزینه 43 میلیون دلاری هزینه گزافی است، گفت: در کشور همسایه افغانستان یعنی پاکستان، ساخت یک پمپ گاز از این نوع 500 هزار دلار هزینه داشته است.

وی افزود: اگر پنتاگون امکان سنجی را انجام می‌داد، می‌توانست بفهمد که افغانستان ساختار کافی توزیع گاز طبیعی را برای ایجاد بازاری پایدار در اختیار ندارد.

گزارش بازرس کل بازسازی افغانستان دشواری‌های آمریکا را برای بهبود مدیریت در افغانستان با وجود حدود 100 میلیارد دلار کمک آمریکا که از سال 2002 در این کشور هزینه شده، نشان می‌دهد.

به گفته «وارن ریان» بازرس کل برای بازسازی افغانستان از زمان تشکیل این سمت در سال 2012 ،‌136 گزارش منتشر و بیش از یک میلیارد دلار صرفه جویی بالقوه را شناسایی کرده است.

بنابر اعلام این منبع، حدود 538 تحقیق انجام شده که به بازداشت 73 نفر و تفهیم اتهام 69 نفر انجامیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    البته صدها و میلیونها برابرش رو با مکیدن خون سایر مردم جهان گرفته اند این مالیات دهندگان آمریکایی
  • محسن از اصفهان ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    جالبه، تمام کمک هایی که آمریکا به دیگر کشورها می کند و در قبال آن هزاران امتیاز از آن کشورها دریافت می کند، از طریق پیمانکاران آمریکایی و با فاکتور سازی های دروغین به آمریکا بازمی گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس