کد خبر 490066
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

خسرو حیدری در دربی پاس گل داد و درست در لحظاتی که به نظر می‌رسید انگیزه دارد، تعویض شد. بعد از بازی شایعاتی مطرح شد که او به تعویضش اعتراض داشت.

به گزارش مشرق،خسرو اما در این باره توضیحاتی می‌دهد و می‌گوید مظلومی اگر تعویضش کرد، تنها به خاطر جلوگیری از مصدومیت بود. خسرو همچنین درباره بازی دفاعی استقلال و این ادعای پرسپولیسی‌ها که آبی‌ها شانس آوردند، حرف‌هایی می‌زند.

بعد از دربي خيلي چيزها در فضاي مجازي سوژه شد. خيلي جوك‌ها براي استقلال ساختند. براي شما هم از اين جوك‌ها فرستادند؟
خب من يك سري از آنها را شنيده‌ام. حالا چه جوك‌هايي ساخته‌اند؟

اينكه هنوز داريد در آزادي دفاع مي‌كنيد. بيشتر بحث درباره دفاع كردن استقلال است. نمي‌دانم تا چه حد با اين قضيه موافق هستي.
فكر كنم اين بازي چند بخش داشت. در ۲۰ دقيقه اول پرسپوليسي‌ها به دروازه ما نرسيدند. ما در اين لحظات حمله مي‌كرديم و تيم بهتر ميدان بوديم ولي در ۲۰ دقيقه بعدي پرسپوليس بهتر بازي كرد. در نيمه دوم هم ما شروع خوبي داشتيم و تا دقيقه ۶۵ بهتر بازي كرديم. بعد از گل هم طبيعي بود كه مقداری عقب‌تر برويم. به‌ هر ‌حال پرسپوليس بي‌محابا حمله مي‌كرد ولي در مجموع بازي قشنگي بود. پرسپوليس هم خوب بازي كرد ولي يك سري نكات را نبايد فراموش كرد.


چه نكاتي؟
فراموش نكنيم استقلال قبل از دربي با سپاهان بازي كرد. اين مسابقه به مراتب سنگين‌تر از بازي پرسپوليس با ملوان بود. شما رفت و برگشت به اصفهان را هم حساب كنيد. ما آخر شب از اصفهان به تهران پرواز داشتيم. فكر می‌كنم دوشنبه حول و حوش ساعت ۱۱ شب به سمت تهران پرواز كرديم و بچه‌ها تازه ساعت ۳، ۴ صبح به خانه رسيدند. همان‌طور كه مي‌دانيد پروازها هم كلي معطلی و خستگي دارد. استقلال به مراتب خسته‌تر بود. جمعه هم كه بازي داشتيم ولي بازي پرسپوليس با ملوان هم سبك‌تر بود و هم اينكه پرواز نداشتند.

بعد از مسابقه از بازي دفاعي استقلال انتقاد زياد شد. اينكه چرا مظلومي تيم را عقب كشيد.
اگر بخواهيد اين شكلي حساب كنيد، ما صدر جدول بوديم و مطمئناً اين پرسپوليس بود كه مي‌خواست از پايين جدول بالا بيايد. درست است مسابقه ما خيلي حيثيتي بود ولي پرسپوليس نياز بيشتري به برد داشت. البته اين حرف را نمي‌زنم كه بگويم ما برد نمي‌خواستيم. اتفاقاً خيلي دنبال برد بوديم چون توقع هواداران‌مان هم بالاست. حتي مي‌شد برنده مسابقه باشيم. اگر يك مقدار پخته‌تر بازي مي‌كرديم، مي‌شد حتي ببريم ولي اين بازي خودش براي ما تجربه خوبي بود.

شايد اگر دفاع نمي‌كرديد، مي‌توانستيد برنده باشيد. مي‌گويند بهترین دفاع، حمله است ولي استقلال بعد از گل خيلي عقب كشيد.
همان‌طور كه گفتم در بازي با سپاهان به استقلال خيلي فشار آمد. شكل بازي را هم گفتم كه چطور بود. شما شك نكنيد اگر استقلال عقب مي‌افتاد، اين ما بوديم كه حمله مي‌كرديم نه پرسپوليس. طبيعي بود كه بعد از گلزني ما، پرسپوليس بازي را يك مقدار در دستش بگيرد.

برانكو بعد از بازي گفت بايد ۴ گل به استقلالي‌ها مي‌زديم.
بالاخره هم ما موقعيت‌هايي داشتيم و هم آنها. اگر اين‌طور باشد كه ما هم بايد بگویيم سپاهان بايد ۱۰ تايي مي‌شد. قرار نيست همه موقعيت‌ها تبديل به گل شود. اين طبيعي است كه در يك بازي موقعيت‌هاي يك تيم زياد باشد و تيم ديگر كمتر. پرسپوليس موقعيت داشت، ما هم داشتيم. حالا كم و زيادش را نمي‌گويم ولي در جريان بازي دقايقي ما حاكم بوديم، دقايقي آنها. نمي‌توانيم بگویيم چون ۴ موقعيت داشتيم بايد ۴ گل مي‌زديم.

اكثر بازيكنان پرسپوليس هم مي‌گفتند استقلال شانس آورده كه نباخته.
اين حرف‌ها درست نيست. ببخشيد اگر پرسپوليسي‌ها هم دقيقه آخر گل نمي‌زدند كه بازي را باخته بودند. اتفاقاً خوش‌شانس بودند كه مساوي كردند. گلي كه ما زديم تاكتيكي و تمرين‌شده بود ولي گلي كه آنها زدند شانسي بود. پرسپوليس اتفاقي به گل رسيد و گل‌شان اصلاً تاكتيكي نبود.

فكر مي‌كني داور زياد وقت تلف شده گرفت؟
من زمان نگرفتم كه ببينم داور كم گرفته يا زياد ولي مهدي در دقايق تلف‌شده مصدوم شد. به نظرم كارشناس‌ها بايد در اين باره نظر بدهند نه من.

در دقايق آخر بازي به نظر مي‌رسيد همه آماده جشن بزرگي شده‌‌ايد. طرفداران هم همين‌طور.
بله، فكر مي‌كرديم تمام شده ولي فوتبال نشان داد كه بايد تا ثانيه‌هاي آخر جنگيد. حتي تا لحظه آخر نمي‌شود گفت چه تيمي برنده است و چه تيمي بازنده. اگر ما يك مقدار حرفه‌اي‌تر بوديم، مي‌شد برنده باشيم. ما بازيكنان جوان زيادي داريم كه اگر پخته‌تر عمل مي‌كردند مي‌شد راحت برنده بازي شويم. پرسپوليس اگر مي‌خواست گل بزند در همان ۲۰ دقيقه‌اي كه در نيمه دوم تيم‌ برتر زمين بود گل مي‌زد. ما در لحظات آخر خودمان باعث شديم گل بخوريم. نمي‌دانم حتماً حكمتي در كار بوده. اين، تجربه مي‌شود براي آينده. براي بازيكنان جوان كه بدانند تا لحظه آخر بايد حواس‌شان باشد. بدانند كه در آن لحظات فقط نبايد فوتبال بازي كنند بلكه از چيزهاي ديگري هم استفاده كنند. توپ را كناره‌هاي زمين ببرند، خطا بگيرند و از اين كارها كنند. قطعاً بازي دربي براي بعضي از بازيكنان ما تجربه شد.

درباره خودت حرف بزنيم و اينكه يكي، دو هفته نبودي. در دربي هم درست در دقايقي كه داشتي اوج مي‌گرفتي، تعويض شدي.
من در ۲۰ دقيقه اول به خودم زياد فشار آوردم. انگيزه زيادي هم داشتم. بعد از آن از نظر بدني يك مقدار افت كردم. در شروع نيمه دوم دوباره از نظر بدني بهتر شدم. حتي يك پاس گل هم دادم. انگيزه‌ام بعد از آن دو برابر شد. از نظر بدني هيچ مشكلي نداشتم. خيلي سرحال بودم كه تابلوي تعويض را ديدم و فهميدم بايد بيرون بيايم. اگر در زمين مي‌ماندم فكر مي‌كنم مي‌توانستم به تيم كمك كنم. نه به خاطر اينكه حتماً بايد ۹۰ دقيقه در زمين باشم، نه. به خاطر اينكه احساس كردم وقتي سرحالم مي‌توانم به تيم كمك كنم. حتي وقتي بيرون آمدم آقاي مظلومي به من گفت چون پايت مشكل داشت تعويضت كردم. او گفت دوست نداشتم دوباره آسيب ببيني.

ولي محسن كريمي كه جايگزين تو شد، عملكرد خوبي نداشت. تجربه تو در لحظات آخر بازي به كار استقلال مي‌آمد.
خب در اين بازي تجربه بازيكنان مي‌تواند مثمر ثمر باشد ولي به ‌هر ‌حال مربي تشخيص مي‌دهد چه بازيكني در زمين باشد. من اگر ادامه مي‌دادم شايد مي‌توانستم كمك كنم. بالاخره تجربه بازي در دربي را داشتم ولي اين بازي گذشته و ان‌شاءا... در بازي‌هاي آينده بتوانم بيشتر به تيم كمك كنم.

دوست داريم صادقانه بگويي از تعويضت ناراحت شدي يا نه؟
من اصلاً مشكلي با اين قضيه نداشتم.

ولي بعد از بازي خبر رسيد خيلي ناراحت بودي.
نه اصلاً. من حتي خودم به آقاي مظلومي گفتم شرايطم خوب بود و مي‌توانستم بيشتر بازي كنم ولي او گفت به خاطر پايم تعويض كرد. قطعاً اگر اين نگراني نبود بيشتر بازي مي‌كردم. اعتراضي هم نداشتم.

درباره پاس گلي كه دادي حرف بزن. خيلي دقيق بود، همان‌جا كه جابر مي‌خواست. چون او بازيكن قدبلندي نيست.
خب تماشاگران خيلي انگيزه دادند و دوست داشتم در دربي پاس گل بدهم. دربي پارسال هم پاس گل دادم كه سجاد شهباززاده زد.

مسئله اين بود كه اگر پرسپوليسي‌ها مي‌توانستند تو و سانترهايت را مهار كنند، استقلال سخت به گل مي‌رسيد.
هر قدر من را ببندند، پاس گلم را مي‌دهم (خنده). خوشحالم كه اين اتفاق افتاد. فقط حيف كه برنده نشديم.

درباره آن صحنه نيمه اول هم حرف بزنيم، لحظه‌اي كه آفسايد را پر كردي و عاليشاه با رحمتي تك‌به‌تك شد.
راستش خودم هم جا خوردم. در آن صحنه فكر كردم يكي ضربه‌اي مي‌زند و توپ دور مي‌شود. يكجورهايي محو بازي بودم و فكر نمي‌كردم توپ به اميد برسد و من هم آفسايد را پر كنم. خدا را شكر كه آن توپ گل نشد و مهدي هم واكنش خوبي نشان داد.


بعضي از پرسپوليسي‌ها مي‌گفتند داور به نفع استقلال سوت زده است. با اين حرف‌شان موافقي؟
من بازيكنم و نمي‌توانم درباره داوري حرف بزنم. فكر مي‌كنم در مجموع قضاوت خوبي انجام داد ولي كارشناس‌ها بايد درباره عملكرد او نظر بدهند نه من.

در اين بازي هم هواداران دوباره به تو لقب حيدري فابرگاس دادند. لقب جالبي است؛ قبول داري؟
از روز اولي كه به استقلال آمدم، اين لقب را به من دادند. حالا بعضی وقت‌ها من وسط زمين مي‌روم و هم‌پست فابرگاس مي‌شوم ولي جا دارد واقعاً از هواداران تشكر كنم. روز جمعه حمايت فوق‌‌العاده‌اي از ما داشتند. حتي بعد از بازي وقتي سمت‌شان رفتيم ما را تشويق كردند كه اين نشان مي‌داد از عملكرد بازيكنان راضي هستند. ما صدر جدول هستيم و سعي مي‌كنيم بازي‌هاي بهتري انجام دهيم تا هواداران هميشه خوشحال باشند. نسبت به من هم كه واقعاً لطف داشتند و بايد از تك‌تك‌شان بار ديگر تشكر كنم.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • موریس ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    کل بازی که بازی حمله کردیم هم شانس بود.شانس شما داشتید که عالیشاه و نوراللهی و بنگر گل نزدند
  • علی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    بازی تاکتیکی به بازی ای می گویند که یک نقشه برای تیم در نظر گرفته شده و سعی در آزمون آن را داشته باشند و لو به خطا برود و یا نتیجه دهد. حال ما که تو بازی نقشه مشخصی از بازی استقلال ندیدیم و یکی دو بار اتفاقی به دروازه پرسپولیس رسید اما پرسپولیس بر اساس نقشه هافبک های استقلال را از جریان بازی خارج کرد با این تاکتیک و گلی اتفاقی زد. حال کدام مورد پسند است؟ با خودتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس