استاندار خوزستان گفت: مقدمات اضافه شدن بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به میراث ملی در حال انجام است و دنبال آن هستیم تا این بیمارستان به کانون گردشگری دفاع مقدس تبدیل شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد با بیان اینکه در زندگی معیارها و تعلق خاطرهایی وجود دارد، اظهارکرد: مدیران استان در ارتباط با دفاع مقدس باید نگاهی متفاوت داشته باشد. خوزستان هم دفاع مقدس در آن بوده و هم میزبان مسافران و بازدیدکنندگان جبهه‌های دفاع مقدس در طول سال است.

وی با بیان اینکه ما به گذشته خود افتخار می کنیم افزود: بازسازی صحنه‌های جنگ به صورت بدلی ارزش ندارد و باید در محیط های واقعی این کار انجام شود و به همین جهت موزه‌های دفاع مقدس در استان در حال راه‌اندازی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید برای حفظ آثار شهدا گلریزان انجام شود گفت: باید این بیمارستان به طور کامل بازسازی شود و به احترام شهدا محیطی در شأن آنها باشد و لازم است این اقدامات انجام شود.

مقتدایی اظهار کرد: مقدمات اضافه شدن بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به میراث ملی در حال انجام است و دنبال آن هستیم تا این بیمارستان به کانون گردشگری دفاع مقدس تبدیل شود.

وی بیان کرد: باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود تمام فارغ‌التحصیلان پزشکی کشور از مناطق عملیات بازدید کنند و با شرایط دوران دفاع مقدس و بیمارستان های صحرایی آن دوران آشنا شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های پزشکی در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) باید منظم و گسترده‌تر انجام شود.

در ادامه همچنین سردار خادم‌الشهدا فرمانده «قرارگاه کربلا»ی جنوب با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی امروز در جوانان احساس می‌شود،اظهار کرد: در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) نزدیک به 6000 مجروح در دوران دفاع مقدس پذیرش و 300 عمل جراحی در آن انجام شده است.

وی افزود: زمانی مجبور بودیم از خط مقدم جبهه مجروحان را برای درمان به اهواز منتقل کنیم اما با ایجاد بیمارستان های صحرایی درمان رزمندگان بسیار آسان شده بود. یک میلیون و 700 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان پذیرش و درمان شده بودند.

سردار خادم‌الشهدا با بیان اینکه بازدیدهای بسیاری از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) انجام می‌شود، گفت: نزدیک به 67 هزار نفر بازدید کننده راهیان نور از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) و همچنین 2000 نفر از خارج از کشور از این بیمارستان بازدید و با شرایط آن آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان ویژگی‌های معنوی خاصی دارد و در عملیات بیت‌المقدس عملکرد بسیار خوبی داشت. اکنون در این بیمارستان همایش و کنگره‌های بزرگ علمی و پزشکی برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس