کد خبر 477541
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت:‌ گلزار شهدای جیلارد، ثبت ملی شده و گلزارهای شهدای این شهرستان ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر مرادی اظهار داشت: در شهرستان دماوند، 50 گلزار شهدا بنام و سه گلزار شهدای گمنام وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده، اکثر این گلزارها ساماندهی شده است.

وی افزود: گلزارهای شهدای گمنام ساماندهی و 48 گلزار شهدای بنام هم در شهرستان ساماندهی و برای حفظ و نگهداری تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در خصوص دو گلزار دیگر گفت: ساماندهی دو گلزار محله درویش و منطقه کوهان هنوز باقی مانده است و در آینده نزدیک این دو گلزار هم ساماندهی و تحویل می‌شود.

مرادی در خصوص ثبت ملی گلزارهای شهدا تصریح کرد: طی دستور مقام معظم رهبری و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بسته شد، قرار است تمام گلزارهای شهدا به ثبت ملی برسد.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند مفتخر است نخستین شهرستان در کشور باشد که گلزار شهدا خود را به ثبت ملی رسانده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: گلزار شهدای منطقه جیلارد، نخستین گلزار شهدا بوده که به ثبت ملی رسیده است و در آینده تمام گلزارهای شهدای شهرستان دماوند ثبت ملی خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: مفتخر هستیم علاوه بر شهدای شهرستان دماوند، میزبان هشت شهید گمنام در این شهرستان باشیم؛ این هشت شهید در سه گلزار شهرهای دماوند، رودهن و آبعلی دفن هستند و تمام گلزارهای این شهدا ساماندهی شده است.

وی گفت: در دماوند پنج شهید جنب مسجد جامع دماوند، در رودهن یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و در آبعلی شهدا در گلزار این شهر به خاک سپرده شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند بیان داشت: هر چه داریم از خون پاک شهداست و اگر شهدا و خانواده این عزیزان نبودند، اکنون ایران و انقلاب اسلامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود.

مرادی ادامه داد: جنگ بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به ما تحمیل شد و نوجوانان و جوانان با رشادت‌های خود و از دست دادن جان خویش، خاک مملکت را نگه داشتند.

وی اظهار داشت: هر کسی در ایران مسئولیت دارد، وظیفه‌اش حکم می‌کند رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را به جوانان امروز انتقال دهد تا آن‌ها متوجه باشند اگر هستند و آرام زندگی می‌کنند، به خاطر خون پاک شهیدان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس