کد خبر 489810
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:‌ زیرساخت ها برای اجرای طرح LEZ آماده است و شهرداری مشکلی از جهت اجرای این طرح ندارد.

 به گزارش مشرق، تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: دوربین های پلاک خوان نصب شده است و راهنمایی و رانندگی باید فقط اطلاعات سن خودروها را به ما بدهد.
وی گفت: معاینه فنی نیز باید یکپارچه شود و بر اساس طرح یکپارچه وزارت کشور (طرح سیمفا) باید معاینه فنی شهرهای کشور به این شبکه بپیوندند.

تشکری هاشمی افزود:‌ اگر شهرها به این سیستم ملحق نشوند، معاینه فنی آنها اعتباری ندارد.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح LEZ گفت:‌ این طرح در شورای عالی ترافیک مطرح شده است و این موضوع در چندین جلسه نیز با حضور وزیر کشور بررسی شد که هم اکنون منتظر ابلاغیه وزارت کشور هستیم.

تشکری هاشمی افزود:‌ در این طرح سعی داریم خودروهایی که به شدت آلاینده هستند و سلامت مردم را به خطر می اندازند تردد آنها را در محدوده زوج و فرد به حداقل برسانیم و از طرفی خودروهایی که آلوده کننده محیط زیست نیستند محدودیت هایشان را کاهش دهیم .

وی گفت: بر اساس این طرح خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده اند اجازه تردد در شهر را ندارند و حداقل در حال حاضر نباید در محدوده زوج و فرد تردد کنند .

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: خودروهای کاربراتوری به ازای هر کیلومتر حدود 45 گرم آلودگی ایجاد می کند که خودروهای انژکتوری باید جای آن‌ها را بگیرند.

وی گفت: خودروهای انژکتوری خودروهای گران‌قیمتی نیستند و یا مربوط به مرفهین جامعه نیست.

تشکری هاشمی افزود: یک خوردوی پیکان مدل 82 و 83 و یا پراید، انژکتوری هستند لذا بنا داریم خودروهای انژکتوری را ترویج دهیم و خودروهای فرسوده نباید وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند .

وی گفت: خودروهای کاربراتوری غیر فرسوده در ساعات غیر اداری می توانند وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند.

تشکری هاشمی افزود:‌ شاید اجرای این طرح باعث شود سه تا 4 درصد محدوده طرح زوج و فرد پرحجم شود اما شاهد کاهش آلودگی هوا در مرکز شهر خواهیم بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    اسم دیگه نبود بذارین ا؟؟/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس