نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری از رویه هیأت رئیسه مجلس در تغییر رویکرد برای انتخاب اعضای ناظر پارلمان انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان طی تذکری با استناد به ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز بحث انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی مطرح بود،‌ تعداد کاندیداها ظاهرا 2 نفر بودند.

وی اضافه کرد: چند ماه پیش در زمان انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات کمیسیون فرهنگی 2 نفر را به صحن مجلس معرفی کرد یکی بنده و دیگری آقای نبویان؛‌ در آن زمان رئیس محترم مجلس حدود 2 ماه انتخابات را به تأخیر انداخت و گفت: برداشت ما از آیین‌نامه این است که باید بیش از 2 نفر باشند و باید کمیسیون فرهنگی یک نفر دیگر را معرفی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس این سؤال را مطرح کرد که آیا نظر شما (هیأت رئیس) از آیین‌نامه تغییر کرده؟ ما تغییر کرده‌ایم یا مجلس عضو شده است؟

«چگونه است در آن دوران که قرار بود یک نفر به عنوان ناظر در هیأت نظارت بر مطبوعات باشد و کمیسیون فرهنگی 2 نفر را معرفی کرد اجازه برگزاری انتخابات را ندادند و حدود 3 ماه این موضوع به تأخیر افتاد اما امروز در حالی که یک نفر عضو ناظر مطرح است و فقط 2 نفر معرفی شدند انتخابات برگزار می‌شود».

رسایی اضافه کرد: حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی گفت: اقدامی که امروز انجام شد مطابق آیین‌نامه است. بنده در موردی که شما توضیح دادید حضور ذهن ندارم اما کمیسیون‌های دیگر نیز می‌توانستند مشارکت کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس