نماینده تهران گفت: دولت باید قبل از ارائه برنامه ششم توسعه، الگوی توسعه اسلامی_ ایرانی را به مجلس ارائه کند.

به گزارش مشرق، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز سه‌شنبه 6 آبان‌ماه اظهار کرد: در لایحه‌ای که دولت تدوین کرده است، عنوان برنامه ششم علی‌رغم اظهارات امروز نوبخت نوشته نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تصویب کرد: مطابق بند 1 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است که با همکاری سایر قوا الگوی توسعه اسلامی_ ایرانی را که مستلزم رشد و بالندگی انسانها بر مدار حق، عدالت و دستیابی به جامعه متکی بر ارزش‌های اسلامی_ انقلابی و تحقق شاخصه‌های عدالت اجتماعی_ اقتصادی باشد را تا پایان سال سوم برنامه تدوین کرده و جهت تصویب به مجلس ارائه کند.

وی در ادامه افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بیان شده که این الگو بعد از تصویب در مجلس اسلامی مبنای تهیه برنامه ششم و بعد از آن شود.

رسایی با تاکید بر اینکه دولت هنوز لایحه مربوط به الگوی توسعه اسلامی_ ایرانی را به مجلس ارائه نکرده است، گفت: اما دولت برنامه ششم توسعه را ارائه می‌کند و این موضوع اگر به صورت عادی به مجلس بیاید برای تصویب کلیات آن به دو سوم رای نیاز است و آوردن این میزان رای بسیار سخت خواهد بود.

نماینده تهران_ ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: دولت قبل از آنکه برنامه ششم توسعه را ارائه کند، باید این مصوبه مجلس را رعایت کند.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به رسایی اظهار کرد: کلیات برنامه ششم توسعه بعد از آمدن به صحن نیاز به دو سوم رای ندارد و تنها اگر نقد شود، به این دو سوم نیاز پیدا می‌کند.

رسایی خطاب به ابوترابی‌فرد تاکید کرد: اکنون نقض برنامه پنجم توسعه صورت گرفته است، زیرا طبق قانون نباید برنامه ششم توسعه را دولت قبل از تصویب الگوی توسعه اسلامی_ ایرانی در مجلس ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه اصل 90 مجلس همچنین تصریح کرد: 4 نفر از نمایندگان و بنده از وزیر اطلاعات سوالی داشتیم که قرار بود هفته آینده مطرح شود، اما امروز با همکاری ابوترابی‌فرد جلسه‌ای با حضور علوی برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات اشکالات مطرح شده توسط نمایندگان را پذیرفت و قرار شد نسبت به اصلاح آن اقدام کند، بنده و نمایندگان دیگر از طرح سوال از وی انصراف دادیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: البته وزیر اطلاعات از بنده شکایتی را پشت تریبون مجلس اعلام کرده بود که آن شکایت نیز وارد دانسته نشد و بنده نیز تبرئه شدم.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به رسایی تاکید کرد: وزیر اطلاعات برای طرح سوال توسط  شما و همکارانتان مانعی ندانست.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کردید و وزیر اطلاعات هم نگاهش در راستای افزایش اقتدار و تامین امنیت ملی بود، از نگاه شما استقبال و تشکر کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس