دبير کميسيون ويژه بررسي برجام در مجلس، با تأکيد بر اجراي دقيق نامه رهبر معظم انقلاب براي اجراي مشروط برجام، گفت: دولت شروط و الزامات 9 گانه مطرح شده در نامه رهبر انقلاب را شفاف به ۱+۵ اعلام کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ و المسلمين سيدمحمود نبويان با اشاره به ابلاغ نامه رهبر معظم انقلاب به رئيس جمهور و بيان الزامات ۹ گانه اجراي برجام اظهار داشت: مهمترين نکته در اجراي برجام اين است که دولت از لحاظ قانوني موظف است ۸ شرط موجود در مصوبه مجلس، ۱۰ شرط موجود در مصوبه شوراي عالي امنيت ملي و نيز الزامات ۹ گانه مطرح شده در فرمان مقام معظم رهبري را به طرف مقابل اعلام کرده و بگويد ما برجام را مشروط به اين شرايط اجرا مي کنيم.

وي ادامه داد: متاسفانه دولت تاکنون اين کار را انجام نداده و البته هنوز هم دير نشده است؛ با اينکه آقاي ظريف در ديدار ۲۶ مهر ماه خود با خانم موگريني (مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا) هيچ اشاره اي به اين شروط مصوب مجلس نکرده بود، اما حالا که الزامات فرمان رهبر انقلاب نيز مطرح شده است، بايد اين موارد را به طور شفاف به طرف مقابل اعلام کند.

دبير کميسيون ويژه بررسي برجام در مجلس، با بيان اينکه دولت بايد به قانون تن دهد، تصريح کرد: اجراي برجام فقط با اين شروط قانوني است و در اينکه طرف مقابل نيز بدعهد است، هيچ شکي نيست؛ بنابراين آنچه که آمريکا و غربي‌ها قبول دارند، لزوما مورد قبول ما و تامين‌کننده منافع ملت ما نيست.

نبويان با اشاره به وجود نقاط ضعف و ابهامات موجود در برجام که خسارات فراواني را متوجه آينده کشور مي کند، گفت: با اين شرايط نمي توان قبول کرد که شروط ما به طور شفاف به طرف مقابل گفته نشود و تنها به آنچه نشسته اند و صحبت کرده اند، بسنده کنند.

کميسيون ويژه برجام به عنوان ناظر مجلس، بايد فعال باقي بماند

وي با اشاره به ديگر نکات ضروري براي اجراي الزامات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: معتقدم کميسيون ويژه مجلس بايد فعال باقي بماند؛ چراکه اين کميسيون بيش از ۴۰ روز و در قالب صدها ساعت کار کارشناسي با حضور متخصصان و مذاکره‌کنندگان قبلي و فعلي، مطالعات مفصلي انجام داد و بنابراين به نظر من اين کميسيون بايد به عنوان ناظر مجلس در اجراي برجام تعيين شود.

دبير کميسيون ويژه بررسي برجام در مجلس افزود: علاوه بر اين، دولت بايد هياتي را که رهبر معظم انقلاب با ويژگي هاي قوي، آگاه و هوشمند مورد تاکيد قرار دادند، هر چه زودتر تشکيل دهد تا مبادا منافع ملت در اين رابطه آسيب ببيند.

نبويان خاطرنشان کرد: ترکيب اين هيات بايد به گونه اي باشد که از درون مجلس و به عنوان مثال از کميسيون ويژه برجام افرادي در آن حضور داشته باشند و البته خوب است که دولت ترکيب پيشنهادي را خدمت مقام معظم رهبري بفرستد.

وي درباره نسبت ميان کميسيون ويژه برجام و کميسيون امنيت ملي مجلس که بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي مسئول دريافت گزارش اجراي برجام و ارائه به صحن علني شده است، تصريح کرد: به نظر من با توجه به اينکه کميسيون ويژه به طور تخصصي بر روي اين موضوع کار کرده است، اولويت با اين کميسيون است؛ البته کميسيون امنيت ملي هم نقش خوب و برجسته اي دارد و افراد بسيار خوبي در آن حضور دارند، اما اشراف بر تمام ابعاد و زواياي برجام نکته ديگري است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    آقاي نبويان دوللللللت؟ يه چی میگیا!!!
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    آقاي نبويان دوللللللت؟ يه چی میگیا!!!
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    آقاي نبويان دوللللللت؟ يه چی میگیا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس